یزدفردا: پارک ملی یلوستون یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مناطق تفریحی در ایالات متحده است. با این حال، زنگ خطر در روزهای اخیر به صدا درآمده‌است زیرا مقامات به بازدیدکنندگان هشدار داده‌اند که از گوزن‌ها دوری کنند. این هشدار به دلیل اولین مورد ثبت شده یک بیماری مزمن است که به عنوان "بیماری گوزن زامبی" شناخته می‌شود.

به گزارش یزدفردا: بر اساس بیانیه‌ای که توسط پارک ملی یلوستون منتشر شد، یک گوزن بالغ در اواسط اکتبر در اثر یک بیماری مزمن جان باخت. اخیراً وجود بیماری مزمن (CWD) در لاشه یک گوزن بالغ یافت شده در نزدیکی دریاچه یلوستون در بخش جنوب شرقی پارک تأیید شده‌است.

در همین بیانیه، مقامات از بازدیدکنندگان می‌خواهند که از نزدیک شدن به حیوانات خودداری کنند و از آنها می‌خواهند در صورت مشاهده یا آگاهی از حیوانی که به نظر می‌رسد ناخوشایند است و یا مرده است، به کارمند خدمات پارک ملی اطلاع دهند.

بیماری "گوزن زامبی" چیست؟

پس از تایید اولین مورد بیماری مزمن گوزن زامبی در پارک یلوستون، سوالاتی در مورد این بیماری و عجیب‌تر اینکه چرا به بیماری گوزن زامبی معروف است، مطرح شده است. به گزارش نشنال جئوگرافیک، این بیماری اختلالی است که به تدریج سیستم عصبی حیوانات را از بین می‌برد و باعث ناهماهنگی حرکتی، کاهش وزن و بی‌علاقگی می‌شود و اثر زامبی را ایجاد می‌کند.

انتقال از طریق پروتئین‌هایی به نام پریون انجام می‌شود که «از طریق مایعات بدن در بین حیوانات پخش می‌شوند» و «خانواده‌ای از اختلالات عصبی نادری هستند که حیوانات را تحت تأثیر قرار می‌دهند».

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا