یزدفردا: یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از نانو ذرات نقره مخازنی را برای نگهداری آب با قابلیت جلوگیری از میکروارگانیزم‌ها به تولید رساند.

به گزارش یزدفردا: معراج نوری از محققان این طرح در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این مجموعه فناور تولید کننده انواع مخازن و وان‌های چند لایه آنتی باکتریال پلی‌اتیلن با فناوری نانو برای پرورش ماهی است.

وی افزود: ما با استفاده از تکنولوژی نانو، مخازن آنتی باکتریالی را به تولید رساندیم که کاربرد آن موجب می‌شود ماندگاری و بهداشت آب نسبت به مخازن موجود در بازار افزایش یابد ضمن آنکه آبی که در مخزن ذخیره سازی می‌شود با گذر زمان تغییری در رنگ و بو و مزه آن ایجاد نمی‌شود.

نوری خاطر نشان کرد: سطح تماسی این مخزن با آب، سطحی غنی سازی شده با مواد آنتی باکتریال است.

این محقق با بیان اینکه این مخزن با استفاده از نانو نقره ساخته شده است، یادآور شد: مزیت این مخزن نسبت به مخازن غیر نانویی در نگهداشت بهداشتی آب در داخل آن است. ماندگاری آب در این مخزن در آن بسته به حجم مخزن و آب ورودی می‌تواند میزان ماندگاری آب در داخل آن را افزایش دهد.

به گفته وی این مخزن آنتی باکتریال از ایجاد و رشد جلبک و باکتری در مخزن جلوگیری می‌کند.

نوری تاکید کرد: محیط‌های آبی مستعد رشد و تکثیر جلبک هستند و این مخزن آنتی باکتریال نانویی مانع از رشد جلبک و سایر مواد آلوده کننده در آن جلوگیری می‌کند.

به گفته وی، این مخازن آنتی باکتریال تجاری سازی شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا