یزدفردا: وزش باد شدید و بارش سنگین برف در مرکز و جنوب اوکراین برق صدها شهر و روستا را قطع و بزرگراه‌ها را مسدود کرده و تاکنون ۵ کشته و ۱۹ زخمی در این کشور بر جای گذاشته است.

به گزارش یزدفردا به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی ویدئویی دوشنبه شب خود، گفت: پنج نفر در منطقه جنوبی اودسا جان خود را از دست داده‌اند و احتمال دارد که افراد بیشتری در مناطق دیگر جان خود را از دست داده باشند.

مرکز خدمات اضطراری اوکراین نیز با اعلام اینکه برق در ۸۸۲ منطقه از کشور قطع شده است، گفت: تردد در ۱۰ بزرگراه متوقف و بیش از یک هزار و ۵۰۰ کامیون در جاده‌های کشور سرگردان شده‌اند.

ایهور کلیمنکو وزیر کشور اوکراین نیز با اعلام خبر تعطیلی مدارس در جنوب این کشور، افزود: بارش برف در برخی مناطق اوکراین به شدت ادامه دارد و تاکنون ارتفاع برف در بعضی مناطق به ۲ متر رسیده است.

مقامات اوکراینی اعلام کردند که مرکز کی‌یف و مناطق جنوبی اودسا و میکولایف بیشترین آسیب ناشی از قطع برق را متحمل شده‌اند بطوریکه روز دوشنبه برق ۴۰ هزار خانه در پایتخت اوکراین قطع بوده است.

به نوشته رویترز همچنین وقوع طوفان زمستانی در مولداوی نیز تاکنون ۳ کشته و ۱۰ زخمی به جا گذاشته و باعث قطعی برق در صدها شهر در این کشور شده است.

همچنین بارش سنگین برف، مدارس را در مولداوی تعطیل کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا