بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» همزمان با سراسر کشور درتمام مدارس بهاباد یزد وبه صورت پایلوت با حضور مسئولین در دبیرستان پسرانه ابن سینا بهاباد این شهرستان برگزارشد .

با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور

بیست و پنجمین مانورزلزله وایمنی در مدارس  بهاباد یزد برگزارشد

بیست و پنجمین  مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» همزمان با سراسر کشور درتمام مدارس بهاباد یزد وبه صورت پایلوت با حضور مسئولین در دبیرستان پسرانه  ابن سینا بهاباد این شهرستان برگزارشد . 

فرماندار بهاباد درحاشیه برگزاری این مانور درگفتگو با خبرنگاران ،هدف از برگزاری مانور زلزله را آموزش صحیح دانش آموزان با این پدیده و اقدام‌های لازم برای مقابله با آن عنوان کرد و افزود: پناه ‌گیری صحیح و تخلیه اضطراری مدرسه ۲ موضوع مهمی است که در این مانور مورد تاکید قرار گرفت.

علیرضا تیموری با بیان اینکه برگزاری این‌گونه مانورها، آمادگی دانش آموزان و آحاد جامعه برای مقابله با حوادث طبیعی ازجمله زلزله افزایش می‌یابد گفت : دانش آموزان درطول سال آموزش‌های مختلف ازجمله خروج اضطراری و پناه گیری را فرامی‌گیرند و طبق توصیه مسئولان مدارس به اعضای خانواده نیز آموزش می‌دهند.

فرماندار بهاباد با اشاره به قرار گرفتن شهرستان بهاباد برروی گسل فعال زلزله دراستان یزد و در منطقه زلزله‌خیز، گفت: ارتقا سطح آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی از حضوربه موقع دستگاههای خدمات رسان در موقع زلزله اضطراری که امروز برگزارشد تشکر وقدردانی کرد وافزود : در این مانور دستگاهها ونیروهای خدمات رسان خیلی به موقع وسریع به محلل زلزله آمدند ونقش خود را به خوبی ایفا کردند .

درادامه این مانور مدیر آموزش وپرورش بهاباد هم ضمن تشکر وقدردانی از حضور نیروهای امداد رسان ومسئولین در این مانور افزود : امسال نیز بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور در مدارس شهرستان بهاباد ، بخش مرکزی وبخش آسفیچ  با دو رویکرد مهم پناه‌گیری صحیح و خروج اضطراری برای دانش آموزان برگزار شد و سعی بر این است که آموزش‌ها در طول سال تحصیلی ادامه داشته باشد.

علیرضا قطب الدینی بیان داشت : با توجه به حادثه خیز بودن کشور و شهرستان بهابادد در زمینه زلزله، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله، موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی، آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امداد رسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.

وی آموزش های مختلف نظیر نکات ایمنی به دانش آموزان را یکی از مهمترین محورهای این مجموعه در کنار تعلیم و تربیت دانست و گفت: بدون شک با کسب آموزش های مختلف متناسب با حوادث گوناگون تلفات و مصدومان حوادث طبیعی نظیر زلزله تا حد چشمگیری کاهش خواهند یافت.

در این مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله ، دانش آموزان آموخته های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند و هم زمان با شنیده شدن صدای آژیر در نقاط مطمئن و امن کلاس های درس و مدارس خود پناه گرفتند.

این مانور با همکاری دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان ، نظیر جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی، آتش نشانی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط برگزار شد.

گفتنی است مانور زلزله علاوه برتمامی مدارس بهاباد به صورت نمادین با حضور معاون سیاسی امنیتی فرماندار و بخشدار مرکزی در مدرسه شهید ابراهیمی علی آباد بخش مرکزی و با حضور معاون عمرانی فرماندار و بخشدار آسفیچ در مدرسه شهید نواب آسفیچ بخش آسفیچ بهاباد نیز برگزارشد .

انتهای پیام/

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا