کنفرانس علمی مدیریت جراحی‌های غیرقلبی در بیماران قلبی به میزبانی بیمارستان سیدالشهدا یزد برگزار خواهد شد.

دکتر سید جلیل میرحسینی، فوق‌تخصص جراحی قلب و عروق و دبیر اجرایی این کنفرانس اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات بیماران قلبی یا بیمارانی که سابقه عمل‌های جراحی قلب دارند، مراقبت‌ها و ملاحظات ویژه حین انجام بیهوشی و انجام سایر عمل‌های جراحی غیرقلبی است به‌عنوان‌مثال یک بیمار قبلاً تجربه عمل جراحی دریچه قلب داشته است و اکنون برای یک بیماری دیگر نیاز به یک عمل جراحی در موضوع دیگر در حوزه‌های جراحی ارتوپدی، جراحی داخلی، جراحی مغز و اعصاب داخلی و... دارد. چنین بیمارانی که نیاز به عمل جراحی غیرقلبی دارند باتوجه‌به بیماری قلبی درمان شده، نیاز به مشاوره توسط سرویس قلب و بیهوشی دارند.

وی افزود: در این موارد علاوه بر هماهنگی تیم پزشکی قلب با تیم جراحی و بیهوشی، نیازمند ملاحظات خاصی در اتاق عمل و همچنین مراقبت‌های بعدی در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشد که چنین امکاناتی چه به لحاظ همکاری تیمی و بین‌بخشی و چه از لحاظ مراقبت‌های ویژه در بخش خصوصی استان در بیمارستان سیدالشهدا با سابقه سال‌ها تجربه دراین‌خصوص موجود می‌باشد.

دبیر اجرایی این کنفرانس تأکید کرد: در این کنفرانس علمی که با حضور پزشکانی از مناطق مختلف کشور و یزد برگزار می‌شود، درباره مدیریت جراحی‌های غیرقلبی در بیماران قلبی بحث و تبادل نظر خواهد شد و این رویداد علمی، فرصت خوبی برای تعامل بیشتر متخصصان قلب و سایر پزشکان است تا عوارض جراحی در بیماران قلبی را به حداقل برسانند.

میرحسینی تأکید کرد: محورهای اصلی این کنفرانس شامل مانیتورینگ همودینامیک در حین اعمال جراحی غیرقلبی، طبقه‌بندی ریسک و ارزیابی قبل از عمل در بیماران قلبی، بیهوشی در حاملگی و در بیماران مادرزاد قلبی، ارزیابی قبل و حین عمل در بیماران دارای وسایل الکترونیکی کاشتنی، مدیریت داروهای ضد پلاکتی در جراحی غیرقلبی و... است.

میرحسینی با اشاره به اینکه حضور در این کنفرانس، امتیاز بازآموزی برای شرکت‌کنندگان دارد، تأکید کرد: مخاطبان اصلی این کنفرانس کلیه متخصصین رشته‌های جراحی اعم از جراحی عمومی، ارتوپدی، زنان و زایمان و سایر رشته‌های جراحی، همچنین متخصصین قلب و عروق، متخصصین بیهوشی و مراقبت‌های ویژه و کلیه متخصصین رشته‌های داخلی می‌باشد.

گفتنی است این کنفرانس 17 آذرماه به میزبانی بیمارستان سیدالشهدا یزد و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا