کارگاه آموزشی داناب در آموزش و پرورش بهاباد با حضور مدیران متوسطه دور اول این شهرستان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد،  در کارگاه آموزشی داناب با اشاره به اهمیت طرح ملی داناب اظهار کرد: آموزش دبیران و دانش آموزان مقطع متوسطه اول در حوزه مباحث آبی، منابع آب و مدیریت مصرف در دستور کار وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

علیرضا قطب الدینی تصریح کرد: توجه به نسل آینده و آگاه سازی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا آیندگان نباید اشتباهات و تصمیمات نادرست را تکرار کنند.

وی بیان کرد: طرح دانش آموزی نجات آب موجب افزایش سواد آبی و آگاهی در بین مردم می شود زیرا دانش آموزان پتانسیل بالایی برای انتقال دانش خود در جامعه دارند وباید از این ظرفیت استفاده شود.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد گفت: داناب واژه ای است که از حروف ابتدایی طرح ملی دانش آموزی نجات آب تشکیل شده و ویِژه دانش آموزان دوره اول متوسطه پایه های هفتم و هشتم و نهم است.

قطب الدینی ادامه داد: در این طرح در تلاشیم تا با تشریح شرایط موجود در منابع آب استان به ویژه منابع آب زیرزمینی، راهکارهای فرهنگی و عملیاتی نجات آب را با دانش آموزان به اشتراک بگذاریم.

وی عنوان کرد: طرح داناب طرحی ملی با هدف آموزش ارتقاء و اعتلای آگاهی عمومی دانش آموزان دوره اول متوسطه درزمینه مسائل و چالش های آب کشور است که در استان یزد با کارفرمایی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد و اداره کل آموزش و پرورش استان با عنوان مجری و سازمان جهاد دانشگاهی یزد با عنوان مشاور طرح در هفت سال متوالی در حال انجام است.

 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا