یزدفردا: این چندمین بار است که در آن منطقه، شاهد شبیخون به مراکز انتظامی و مرزبانی و شهادت یا اسارت گروهی از سربازان مظلوم وطن هستیم. این سربازان، فرزندان و جان و جلال این کشورند. لابد نقصی در کار است و کسی باید مسئولیت بپذیرد.

ابوالفضل فاتح: خبر شهادت ۱۱ تن و مصدومیت هفت تن از مرزبانان میهن در منطقه انتظامی راسک، موجب تاثر بسیار است. حملات مسلحانه به سربازان و مرزبانان وطن، اقدامی غیر انسانی و ضد میهنی و ضد دینی است.

تروریسم، تروریسم است و محکوم، و به هیچ عنوانی توجیه نمی شود. این گونه اقدامات، به هیچ وجه منافع مردم مظلوم سیستان و بلوچستان را تامین نمی کند و موجبات دشواری های بیشتر این منطقه را پدید خواهد آورد. از بزرگان و ریش سفیدان و نخبگان و روشنفکران و متنفذان دلسوز سیستان و بلوچستان انتظار می رود به سهم خود پیشقدم شده و با اتخاذ مواضع قوی و آگاهی بخشی و استوار، در پییشگیری از اینگونه اقدامات خشونت بار بکوشند. 

این چندمین بار است که در آن منطقه، شاهد شبیخون به مراکز انتظامی و مرزبانی و شهادت یا اسارت گروهی از سربازان مظلوم وطن هستیم. این سربازان، فرزندان و جان و جلال این کشورند. لابد نقصی در کار است و کسی باید مسئولیت بپذیرد. تکرار این گونه تهاجمات، اصلاح زیرساخت های آموزش نیروی انسانی و تکنولوژیک و دیگر ظرفیت های تامین امنیت این مراکز در بالاترین سطح نخبگی و همچنین تعاملات مرزی را یادآور می شود. 

علاوه، سیستان و بلوچستان نیز پاره ای از این میهن است. همه می دانیم که امنیت مقوله ای چند وجهی است و نگاه راهبردی و دوراندیشانه و رسیدگی مستمر به مطالبات هموطنان در سیستان و بلوچستان و رفع فقر و عقب ماندگی و نابرابری و زدودن زمینه های بی عدالتی از این منطقه، از بهترین رویکردها برای ارتقاء آرامش و امید عمومی و کاستن از شکاف های اجتماعی و کوتاه کردن دست های وابسته و افراطی و عنود است. 

به سهم خود از خداوند کریم، برای روح بلند این عزیزان که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به ملکوت پیوست، غفران واسعه و علو درجات مسئلت داشته و به خانواده ی داغدار ایشان، تعزیت و تسلیت عرض می کنم. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا