یزدفردا: یک زن آمریکایی در ایالت آلاباما هفته گذشته در بیمارستان بیرمنگام (UAB)، بعد از مجموع 20 ساعت زایمان، نوزادان دوقلو خود را از دو رحم در بدنش به دنیا آورد. این مورد بسیار نادر حالا در سطح جهانی خبرساز شده است.

به گزارش یزدفردا: این زن آلابامایی، فرزندان سوم و چهارم خود را که در دو رحم وی رشد کرده بودند، روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در بیمارستانی در آلاباما در هفته 39 بارداری به‌دنیا آورد.

وی اوایل سال جاری متوجه شد که در هر دو رحم خود باردار است و درنهایت پس از 29 هفته بارداری صاحب دو فرزند دختر شد. فرزندان وی اولین دوقلوهایی هستند که با فاصله یک روز از یکدیگر متولد می‌شوند.

تولد نوزادان دوقلو از دو رحم یک زن باردار

دکتر «شوتا پاتل»، متخصص زنان و زایمان می‌گوید این زن دارای دو رحم است و در هر رحم یک نوزاد قرار داشت. زمانی که اولین نوزاد به دنیا آمد، همه در اتاق زایمان شادی کردند. اما هنوز نوزاد دیگری باید به دنیا می‌آمد و این زن در طول 20 ساعت دو زایمان داشت.

ابتدا نوزاد اول از رحم سمت چپ متولد شد و سپس نوزاد دوم با فاصه حدود یک روز در رحم سمت راست به‌دنیا آمد. زمانی که نوزاد دوم متولد شد، مادر در حال شیردادن به نوزاد اول بود. نوزاد اول متولد 19 دسامبر و نوزاد دوم متولد 20 دسامبر است.

پزشکان می‌گویند با اینکه دو نوزاد از دو رحم متفاوت متولد شده‌اند، اما دوقلو محسوب می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهد احتمال تولد نوزاد در دو رحم در بدن یک نفر حدود یک در دو میلیارد است و به همین دلیل، این پدیده بسیار نادر محسوب می‌شود. اکنون هر دو نوزاد کاملاً سالم هستند و همه شرایط طبیعی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا