یزدفردا: کتاب «آفتاب در سجده» نوشته سمیه مصطفی‌پور؛ برش‌های کوتاهی‌ از زندگی و زمانه امام سجاد علیه‌السلام است که هم‌زمان با میلاد این امام همام به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش یزدفردا: نویسنده در این کتاب سعی کرده با تکیه بر احادیث و روایات و زبانی ساده و روان در قالب ۱۰۰ برش کوتاه، زندگی امام زین‌العابدین (ع) را روایت کند.

در بخشی از کتاب آمده است: «مدت‌ها می‌گذشت از عاشورا. غذا که می‌آوردند برایش، نمی‌خورد. گریه می‌کرد، می‌گفت: «بابایم گرسنه بود که شهیدش کردند.» خدمتکارش گفت: «آقا وقتش نرسیده که دیگر گریه را کنار بگذارید؟» گفت: «یعقوب یک یوسف بیشتر نداشت، آن‌قدر برای همان یکی گریه کرد که چشم‌هایش سفید شد. من جلوی چشم خودم، ۱۸ یوسف را دیدم که یکی‌یکی افتادند زمین.» گریه کرد. خدمتکارانش هم.»

«آفتاب در سجده» ششمین جلد از مجموعه ۱۴ جلدی «چهارده خورشید، یک آفتاب» است که در ۱۰۰ صفحه در قطع رقعی و با قیمت ۶۰ هزارتومان توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «تا همیشه آفتاب» شامل برش‌هایی کوتاه از زندگی و زمانه امام زمان (ع) به‌قلم فرشته سعیدی، «آفتاب آخرین»، اثر مهدی قزلی درباره زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص)، «آفتاب بر نی»، روایت داستانی از زندگانی امام‌حسین (ع) به‌قلم زینب عطایی، «آفتاب در محراب»، روایت داستانی از زندگانی امام‌علی (ع)، «آفتاب دانش» روایت داستانی از زندگانی امام محمد باقر (ع) به‌قلم بهزاد دانشگر، «مادر آفتاب» شامل روایتی داستانی از زندگی حضرت فاطمه‌زهرا (س) به‌قلم مهرالسادات معرک‌نژاد و «به شرط آفتاب» شامل روایتی از زندگی و زمانه امام‌رضا (ع) به‌قلم لیلا شمس اشاره کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا