یزدفردا: دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان: در این رویداد ۶۶ اثر با یکدیگر رقابت خواهند کرد که از این تعداد چهار اثر جزو آثار خارجی است.

به گزارش یزدفردا: امیر مشهدی‌عباس گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار این رویداد فرهنگی هنری از ششم اسفندماه سال گذشته آغاز شده است.

 وی با بیان این‌که دبیرخانه این دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از ۱۵ مهرماه امسال تشکیل شده است، افزود: در مجموع حدود ۱۲۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره امسال ارسال شده که بعد از بررسی‌های اولیه از مجموع آثار ارسالی، ۶۶۵ اثر کودک و نوجوان واجد شرایط پذیرش و پذیرفته شدند.

 دبیر برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: در بخش بین المللی نیز ۹۸ اثر از ۴۴ کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که البته چهار اثر در نهایت برای اجرا در بخش رقابتی پذیرفته شد. مشهدی عباس از راهیابی جمعاً ۶۶ اثر در بخش‌های مختلف به بخش رقابت جشنواره، خبر داد و تصریح کرد: هشت اثر مربوط به بخش نوجوان، ۹ اثر در بخش کودک، ۹ اثر در بخش خیابانی، چهار اثر در بخش نقالی، پنج اثر در بخش نمایش‌های ایرانی و خیمه شب بازی، هفت اثر در بخش خرسال و ۱۷ اثر در بخش نمایش‌نامه نویسی با هم رقابت خواهند کرد. وی از حضور آثاری به عنوان میهمان و در بخش جنبی این جشنواره، بیان کرد: تدابیری از جمله فراهم شدن یک دستگاه تریلر جهت اجرای سیار نمایش‌ها در برخی شهر‌های کوچک و مناطق روستایی استان، برگزاری برنامه‌های شادپیمایی و نمایش‌های خیابانی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 دبیر جشنواره با بیان این‌که در مجموع هشت اثر استانی از شهر‌های اردکان، مهریز و یزد در بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای این دوره جشنواره حضور دارند، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های تخصصی نیز در جنب جشنواره برای کودکان و نوجوانان و خردسالان به مدرسی داوود کیانیان، الهام احمدی و دیگر هنرمندان مطرح کشور تدارک دیده شده است ولی امیدواریم در سال‌های آینده شاهد برگزاری کارگاه‎های آموزشی قبل از برگزاری جشنواره و نتایج آن را در جشنواره شاهد باشیم.

 وی از حضور میهمانان و سخنرانان خارجی از کشور‌هایی مانند روسیه، هندوستان، عراق و کردستان در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به پختگی این جشنواره طی سال‌های گذشته و قوام گرفتن فعالیت هنرمندان شهر‌های میزبان آن، معتقدیم اردکان می‌تواند به قطب تئاتر کودک و نوجوان کشور تبدیل شود. مشهدی عباس در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار این دوره رویداد فرهنگی و هنری اول اسفندماه امسال به میزبانی شهرستان اردکان در ستان یزد برگزار شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا