یزدفردا: آیت الله اعرافی در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بر برنامه ریزی درست برای ایام عید و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش یزدفردا: امام جمعه میبد با بیان اینکه کنترل تور‌های گردشگری برعهده میراث فرهنگی است افزود: میراث فرهنگی استان و شهرستان میبد باید برای مقوله گردشگری معیار تعریف کند تا شاخص‌ها و ارزش‌های فرهنگی رعایت شود.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پنج نقطه شهر، برنامه‌های فرهنگی برنامه ریزی می‌شود گفت: نارین قلعه، مجموعه شاه عباسی، پارک غدیر و پارک بهاران و شهرک صنایع دستی از جمله این نقاط است که باید شهرداری امکانات لازم را در این ۵ نقطه برای برپایی غرفه‌های فرهنگی جذاب و چشم نواز با همکاری اداره تبلیغات، دفتر امام جمعه، بسیج، ستاد احیاء و فرمانداری و اصناف فراهم کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: البته اداره اوقاف و امور خیریه هم برنامه‌های خود را در بقاع متبرکه خواهد داشت.

امام جمعه میبد در ابتدای بیانات خود هم از حماسه آفرینی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزارکنندگان باشکوه این رویداد انقلاب که نوید بخش و امید آفرین بود تقدیر کرد.

آیت الله اعرافی گفت: از فرماندار، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج و حوزه‌ها و ادارات، دستگاه قضا، اصناف، دانشگاه‌ها و دستگاه‌هایی که درحفظ حریم معنوی شهر و صیانت از مرز‌های اخلاق و ارزش‌های فرهنگی تلاش می‌کنند باید تشکرکرد.

فرماندار میبد هم در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ما مخالف با صنعت گردشگری نیستیم، اما، اماکن گردشگری باید برای رعایت شئونات اسلامی و ارزش‌های عفاف و حجاب باید آموزش ببینند تا در اماکن گردشگری شاخص‌های فرهنگی و عفاف و حجاب رعایت شود.

سجادی پور بر برخورد قاطع با هرگونه ناهنجاری که به فرهنگ و ارزش‌های اسلامی شهرستان میبد آسیب می‌زند تاکید کرد و گفت: ختم قرآن و برپایی نماز در اماکن گردشگری از برنامه‌هایی بود که در سال گذشته انجام دادیم و باید امسال هم از این ایده و الگو در اماکن گردشگری استفاده کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا