محمدرضا صباغیان نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در سخنانی اظهار داشت: بدون شک یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی طی سال‌های پس از انقلاب انتخابات بوده که مردم با حضور قدرتمند و باشکوه در آن اثبات کرده‌اند که این نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است.

نماینده مردم شهرستان های بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه، هرات و مروست در مجلس شورای اسلامی گفت شکل‌گیری بیش از ۴۰ انتخابات در تنها ۴۴ سال از عمر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آرمان این انقلاب مبتنی بر حضور مردم در جایگاه تعیین سرنوشت خود است و روند حرکت انقلاب اسلامی نیز این مهم را محقق کرده است.

وی با بیان اینکه مردم نیز باید مجاب شده و درک کنند که تنها راه اصلاح امور حضور در پای صندوق رأی است، گفت: ابزاری که می‌تواند اراده و خواسته مردم را تحقق بخشیده و عملیاتی کند صندوق رأی است و با نیامدن مردم پای صندوق مشکلی حل نخواهد شد.

صباغیان اظهارداشت: مردم باید بدانند که اگر منتقد بوده و ایرادی دارند باید در پای صندوق‌ها اعتراض خود را عنوان کنند، تأکید کرد: این مستلزم این است که مردم انتخاب صحیحی نیز داشته باشند و به طرق مختلف به این شناخت برسند.

وی بیان کرد: دوری و پرهیز از صندوق رأی و مشارکت کم باعث می‌شود عناصری که می‌توانند و توانایی دارند تحول ایجاد کنند برای حضور در عرصه نقش‌آفرینی در کشور، وضع قانون و نظارت عالیه موفق نباشند.

وی در پایان تصریح کرد:مردم باید تأثیرگذاری رأی خود را درک و احساس کنند، اظهار کرد: اولین شرط افزایش مشارکت همین درک اهمیت مشارکت هست.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا