یزدفردا: در سطح شهرستان بافق ۱۷۰ فروشگاه به شبکه ملی اعتبار (شما) متصل است که ۱۳۰ فروشگاه فعال و ارائه خدمات دارند.

به گزارش یزدفردا: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق گفت: در این طرح خانوار دهک‌های یک تا هفت مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید جهت ۱۱ قلم کالا می‌شوند که زمان اجرای مرحله دوم طرح از ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ است. 

علی اصغر نوری شادکام رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق گفت: در این مرحله اعتبار پیش بینی شده به حساب سرپرست خانوار تخصیص و با هر کارت بانکی متعلق به سرپرست خانوار قابل استفاده است. 

او افزود: خانوار‌های مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه متناسب با نیاز خود تامین و اجباری به خرید کلی وجود ندارد. 

نوری بیان داشت: مبلغ ۲۲۰ هزار تومان ما به التفاوت قیمت کالای مبنا در سال ۱۴۰۱ با قیمت‌های سال جاری است که به صورت اعتبار تخصیص پیدا می‌کند و این اعتبار جدا از یارانه نقدی است و به هیچ وجه از یارانه افراد کسر نخواهد شد. 

او گفت: در این طرح با توجه به افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی به نسبت سال گذشته مبلغ مورد اشاره جهت جبران تفاوت قیمت به ازای افراد خانوار تعلق می‌گیرد. 

نوری شادکام همچنین اظهار داشت: هفت دهک مشمول می‌توانند با نصب برنامه ملی شما (شبکه ملی اعتبار) بر روی گوشی هوشمند خود نسبت به مشاهده فروشگاه‌های پیرامون متصل به طرح آگاهی و اقدام کنند. 

رئیس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق گفت: در برنامه شما که اخیرا بروز رسانی شده، امکان دریافت کد یکبار مصرف برای مواقعی که یارانه بگیران نیاز به خرید نقدی دارند و کارت شتاب همراه ندارند، نیز فراهم شده است. 

او بیان کرد: فهرست اقلام ۱۱ گانه طرح شامل پنیر، شیر، ماست، تخم مرغ، گوشت قرمز، ماکارونی، روغن، حبوبات، برنج، قند، شکر است. 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق اظهار داشت: در حال حاضر در سطح شهرستان ۱۷۰ فروشگاه به شبکه ملی اعتبار (شما) متصل است که ۱۳۰ فروشگاه فعال و ارائه خدمات دارند. 

او تصریح کرد: آن دسته از فروشگاه‌هایی که دستگاه پوز آنها غیر فعال شده، می‌توانند با مراجعه به اتاق اصناف شهرستان و تکمیل فرم تعهد نامه و تائید ستاد شهرستانی طرح کالا برگ الکترونیکی، دستگاه پوز آنها مجددا فعال خواهد شد. 

نوری شادکام در ادامه گفت: شهروندان برای اطلاع از دهک خود می‌توانند به سامانه حمایت به آدرس https:hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و چنانچه خانواری در دهک یک تا هفت قرارداشته و از طرح فجرانه برخوردار نشده است، میتواند موارد را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعکس کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا