یزدفردا: نسخه هوش مصنوعی مرلین مونرو برپایه GPT 3.5 توسعه یافته است و می‌تواند به مدت 20 دقیقه با کاربران صحبت کند.

به گزارش یزدفردا: شرکت Soul Machines به‌تازگی از هوش مصنوعی «دیجیتال مرلین» رونمایی کرده است. این چت‌بات به‌گونه‌ای ساخته شده که درست شبیه به «مرلین مونرو»، بازیگر مشهور هالیوودی، صحبت کند. شرکت Soul Machines درزمینه بازسازی افراد مشهور با هوش مصنوعی فعالیت می‌کند؛ البته در چند وقت اخیر، بازسازی یا احیای بازیگران زنده و مرده با فناوری، انتقادهایی نیز به‌همراه داشته است.

Soul Machines در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده که دیجیتال مرلین برپایه GPT 3.5 توسعه یافته است و می‌تواند با احساس و بیان‌های ظریف خود پاسخ کاربران را بدهد. این هوش مصنوعی که ظاهراً تصویر هم دارد، می‌تواند یک مکالمه تقریباً 20 دقیقه‌ای با افراد داشته باشد.

به‌ گفته این شرکت، دیجیتال مرلین نه یک جعل هویت، بلکه یک شخص دیجیتالی مستقل است و می‌تواند مکالمات طبیعی و پویا داشته باشد؛ گویی مرلین مونرو به عصر هوش مصنوعی آمده است تا یک ارتباط منحصر‌به‌فرد و عمیقاً شخصی را با طرفداران خود داشته باشد.

هوش مصنوعی مرلین مونرو را زنده می‌کند

در رونمایی از هوش مصنوعی دیجیتال مرلین، این بازیگر نمادین پلیوری ساده به‌ رنگ مشکی به تن داشت و موهای بلوند او نیز حالت مشهور قدیمی خود را حفظ کرده بود. این هوش مصنوعی با همان لحن و صدای مرلین مونرو که 62 سال از مرگش می‌گذرد، صحبت می‌کرد و می‌توانست احساسات خود را بیان کند.

در هنگام رونمایی، تصویر هوش مصنوعی دیجیتال مرلین درباره نقش خود در فیلم کمدی «بعضی‌ها داغش را دوست دارند» (Some Like It Hot) نیز صحبت کرد و قبل از اینکه پاسخ‌هایش را ارائه کند، متفکرانه به پایین نگاه می‌کرد.

Soul Machines این هوش مصنوعی را با همکاری Authentic Brands Group معرفی کرده است. ABG مالک حقوق معنوی اشخاص مرده و زنده مانند مونرو و «الویس پریسلی» است. بااین‌حال، در چند وقت اخیر، بحث‌های زیادی درباره بازسازی دیجیتالی افراد مشهور بدون رضایت آن‌ها، چه پس از مرگ و چه زمانی که هنوز در قید حیات هستند، وجود داشته است. برای مثال، «زلدا ویلیامز»، دختر «رابین ویلیامز» متوفی، از بازسازی صداها و چهره‌های افراد مشهور انتقاد کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا