یزدفردا: مدیرکل استاندارد استان یزد: عدم رعایت خالص فروشی شیرینی، کم فروشی تلقی می‌شود.

به گزارش یزدفردا: حمید مطهری درآستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: طرح‌های خالص فروشی شیرینی، پایش کم فروشی، عیدانه و ویژه ماه مبارک رمضان، مانند گذشته و همزمان با سراسر کشوربا قوت دنبال می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: طرح‌های مذکور با محور‌های نظارت بر کیفیت کالا‌ها و خدمات، در مراکزی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار، مراکز اقامتی، میادین میوه و تره‌بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی و آجیل، اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شیرینی فروشی‌ها موظف به تعیین قیمت و وزن جعبه و خالص شیرینی به شکل جداگانه هستند و عدم رعایت این مساله، کم فروشی تلقی می‌شود و واحد‌های متخلف به تعزیرات معرفی خواهند شد.

مطهری با بیان اینکه این طرح از یکسال گذشته در استان آغاز شده است، گفت: در ابتدای این طرح فقط پنج درصد شیرینی فروشی‌های استان خالص فروشی شیرینی را رعایت می‌کردند، که اکنون این رقم به ۷۰ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: درادامه اجرای این طرح، در برخی موارد شیرینی فروشی‌ها در استان یزد، یکصد و ۵۰ میلیون ریال جریمه شدند.

مدیرکل استاندارد استان یزد اظهار داشت: کم فروشی در واحد‌های تولیدی استان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

وی با بیان اینکه هر هفته بطور متوسط هشت واحد تولیدی بزرگ صنعتی مورد پایش قرار می‌گیرد افزود: میانگین کم فروشی این واحد‌ها در کشور بین ۲.۵ تا ۲.۹ درصد است که این رقم در استان ۲.۱ تا ۲.۲ درصد است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا