یزدفردا: معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد از مازاد تولید گوشت مرغ و ارسال به سایر استان‌ها خبر داد.

به گزارش یزدفردا: جلسه تنظیم بازار امروز استان به صورت ویدیوکنفرانسی و مشترک با جلسه تنظیم بازار کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار و آخرین رصد وضعیت بازاراستان‌ها در خصوص تامین اقلام شب عید و ماه مبارک رمضان بررسی شد. 

معاون استاندار در این جلسه گفت: خوشبختانه در استان یزد هیچگونه مشکلی در تامین کالا‌های اساسی اعم از گوشت قرمز، سفید، برنج، حبوبات، شکر و میوه شب عید نداریم و نزدیک به هزار تن میوه سیب و پرتقال در انواع مختلف و درجه یک و دو تامین شده است.

محمدعلی شاه حسینی افزود: توزیع میوه آغاز شده و از فردا عصر در مراکز سازمان تعاون روستایی عرضه می‌شود. قیمت پرتقال تامسون ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب ۲۹ هزار تومان است. 

وی در خصوص تامین گوشت قرمز منجمد و گرم در سکو‌های تنظیم بازار تصریح کرد: گوشت منجمد گاو، گوساله و گوسفند و گوشت گرم گوسفند به اندازه مورد نیاز مردم استان تامین شده و قیمت مصوب آن ۵۵۰ هزار تومان است و قیمت گوشت وارداتی کمتر است. 

شاه حسینی ادامه داد: در مورد گوشت مرغ هم مازاد داریم که به استان‌های دیگر می‌فرستیم. مصرف روزانه استان بین ۵۰ تا ۸۰ تن است در حالی که تولید روزانه آن ۱۷۰ تن بوده و بیش از ۱۰۰ تن ذخیره گوشت سفید در استان داریم. 

معاون استاندار با اشاره به تهیه ۳۰ تن خرما توسط تعاون روستایی با قیمت ۱۰۰ هزار تومان گفت: ۲۲۰ تن شکر خانوار به قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را تامین کردیم و همچنین هزار تن شکر در اختیار صنف صنعتی و صنف شیرینی ساز برای تولید زولبیا قرار گرفته است و بخشی را هم در اختیار کارخانجات قند و نبات گذاشتیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا