یزدفردا: رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد: مهمانان نوروزی شهر میراث جهانی یزد به محض ورود به شهر پیامک خوشامدگویی و لینک برنامه های شهرداری را دریافت می‌کنند.

به گزارش یزدفردا: علیرضا سرسنگی به تشریح اقدامات نوروزی سازمان فاوا در آستانه سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: با توجه به اینکه شهر یزد یکی از مقاصد اصلی گردشگران برای مسافرت و تفریح در ایام نوروز است، باید اطلاعات مختلف مورد نیاز آنان از طریق منبع معتبری به اطلاعشان رسانده شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد افزود: در همین راستا سازمان فاوا با تاکید بر استفاده از فناوری‌های نوین و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان اقدام به اطلاع رسانی به مسافران نوروزی به صورت هوشمند نموده است.

وی ادامه داد: این اقدام به واسطه استفاده از تجهیزات سخت افزاری تحت عنوان کیوسک‌های راهنمای مسافر در مبادی ورودی شهر و همچنین پایانه مسافربری غدیر صورت گرفته که از طریق آنها مسافران و گردشگران شماره همراه خود را ثبت نموده و بلافاصله پیامکی با محتوای اطلاعات مورد نیاز خود از جمله لینک برنامه‌های نوروزی شهرداری یزد و لینک منظومه خدمات یکپارچه "یزدمن" که شامل آیتم‌های کاربردی همچون نقشه جامع شهر یزد و حساب شهروندی و تهیه بلیط شهر بازی و سایر موارد می‌باشد، را دریافت می‌کنند.

سرسنگی اظهار داشت: رمزینه چارگوش (QR CODE) مرتبط با این سامانه نیز تولید شده و در مبادی ورودی شهر و در نقشه‌های راهنمای مسافر و سایر بنر‌های مرتبط نوروزی چاپ گردیده که مسافران به محض اسکن نمودن آن با گوشی هوشمند خود، می‌توانند شماره موبایل خود را در صفحه باز شده وارد نموده و اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند.

رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد گفت: به لحاظ اهمیت نظرات مسافران به عنوان ناظرانی بر عملکرد شهرداری یزد، به صورت خودکار، ۲۴ ساعت پس از ارسال پیامک اولیه خوشامدگویی، پیامکی حاوی لینک نظرسنجی نیز برای آنها ارسال می‌شود تا عملکرد شهرداری یزد را در رابطه با آیتم‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دهند و شهرداری از این طریق به نقاط قوت و ضعف خود آگاه شده و تا حد امکان نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا