یزدفردا: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از صادرات بیش از یک میلیارد دلاری صادرکنندگان یزدی طی ۱۱ ماهه سالجاری از گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش یزدفردا: «محمدکاظم صادقیان» افزود: صادرکنندگان استان یزد در مدت یازده ماهه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۶ میلیون و ۵۱ هزار تن کالا به ارزش ۱ میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار از گمرکات کشور صادرات داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به میزان صادرات استان از گمرک یزد گفت: صادرات استان در ۱۱ ماه سال جاری دو هزار و ۸۷۳ تن کالا به ارزش ۴۶۸ میلیون دلار از گمرک استان یزد اعلام شده است.

صادقیان تصریح کرد: در این مدت علاوه بر کاشی و سرامیک، انواع محصولات و مقاطع فولادی، انواع هیدروکربن، انواع نایلون و کیسه فریزر، انواع لوله و پروفیل، انواع ظروف شیشه‌ای، اکسید مولیبدن و فرو مولیبدن، انواع سیم و کابل، پسته و مغز پسته، انواع روفرشی، کالاهای عمده صادراتی از گمرک استان یزد هستند.

این مسئول ادامه داد: کشورهای عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، ترکیه، آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و گرجستان، ۱۰ کشور برتر مقصد صادراتی از گمرک استان یزد هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا