یزدفردا: رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اینکه یزد به عنوان حسینیه ایران معروف است و سال ها است که به عنوان قطب گردشگری مذهبی و فرهنگی ایران شناخته شده است این ظرفیت را دارد به عنوان پایتخت گردشگری رمضان نیز معرفی گردد.

به گزارش یزدفردا: بی بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد افزود: در کمیسیون گردشگری پیشنهاد شد تا اولین رویداد ملی گردشگری رمضان در نوروز ۱۴۰۴ به میزبانی یزد برگزار شود و قبل از کشوری، در سطح استان نیز اجرا شود‌.

به گفته وی: در بحث گردشگری رمضان ۴ بخش از جمله آیین های مرتبط با این ماه، نوا و موسیقی و تواشیح، خوراک ها مخصوص ماه رمضان و مناسبت های مذهبی در نظر گرفته شده است.

حقیرالسادات ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۴ باتوجه به اینکه تقارن بهار قرآن و طبیعت است در کمیسیون گردشگری پیشنهاد شده است رویداد گردشگری رمضان از ۴ تا ۱۱ فروردین برگزار شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: تاکنون بیش از ۹۰ نوع خوراک رمضان در سراسر ایران و ۸۰ آیین و برنامه ویژه ماه مبارک رمضان شناسایی شده است که اگر گردشگری ملی رمضان اجرا شود برای شهروندان و مسافران إرائه خواهد شد.

گفتی است مقرر شد این طرح بررسی و بعد از إرائه در صحن شورا، درصورت تأیید، در سال ۱۴۰۴ اجرا شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا