یزدفردا: اهدای خون توسط بانوان یزدی در سال جاری، بالاترین میزان رشد را نسبت به سال گذشته به خود اختصاص داده است.

به گزارش یزدفردا: دکتر «سیدمحمدرضا آقائی میبدی» مدیر کل انتقال خون استان یزد ضمن اعلام این خبر، گفت: رتبه اول رشد اهدای خون بانوان کشور در طول ۱۱ ماهه گذشته به استان یزد اختصاص پیدا کرده است ولی برای حضور بانوان جهت اهدای خون باید بیشتر تلاش کنیم.

وی افزود: در بازه زمانی فروردین تا پایان بهمن ۱۴۰۲، تعداد ۵۷ هزار و ۵۹۹ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این جمع، ۴۴ هزار و ۳۶۲ نفر موفق به اهدای خون شدند و بانوان به تعداد یک هزار و ۶۴۶ نفر در این کار نجات بخش سهم داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیشترین رشد اهدای خون بانوان در کشور مربوط به استان یزد بوده است.

آقائی اظهار کرد: در ۱۱ ماه سال گذشته، ۵۰هزار و ۵۸۹ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۴۷۹ نفر موفق به اهدای خون شدند که هزار و ۱۸۴ نفر از آنان بانوان بودند.

وی به اقدامات اجتماعی و فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون مخصوصا در بین بانوان اشاره کرد و گفت: راه اندازی پویش های نذر خوشبختی، اعطای نشان بانوی بخشنده حیات و اهدای خون خانواده در این راستا انجام شده است.

مدیر کل انتقال خون استان در پایان با بیان این که همواره نیازمند یاری و مشارکت مردم و خیرین هستیم، گفت: این نیاز در برخی از مناسبتها مانند عید نوروز، ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبتها بیشتر می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا