یزدفردا: استاندار یزد گفت: مردمی بودن و حضور مستمر در جمع مردم و همچنین عدالت محوری در محلات باید از شاخصه های شورای اسلامی شهرها باشد.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی استاندار یزد افزود: خوشبختانه این دوره شورای شهر یزد به درستی دو شاخصه فوق را اجرا کرده است.

اقدامات بسیار زیادی در این دوره شورای اسلامی شهر یزد انجام شده و خوشبختانه تا حد زیادی توانسته رضایت مردم را کسب کند و این خدمات به عنوان باقیات الصالحات ماندگار خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ماندگار، بوستان زندگی در یزد است که به عنوان محلی برای استفاده شهروندان یزد و حتی شهرستان های اطراف نیز خواهد بود و به عنوان اقدامی فاخر برای آیندگان می ماند و این بوستان در تراز مردم استان یزد ایجاد می شود که خوشبختانه عملیات اجرایی بوستان و تامین اعتبار اولیه انجام شد.

استاندار یزد گفت: در رابطه با کمبود سرانه های بهداشتی و آموزشی در محلات یزد نیز کمبود بسیار زیادی در برخی محلات وجود دارد و البته در زمینه مدارس اتفاقات خوبی رقم خورده است همچنین در مورد جابجایی شرکت نفت نیز در طرح مولد سازی دیده شده و در مورد پارک طلوع و زمین های تصرفی راه آهن یزد نیز خوشبختانه مصوبه دولت گرفته شده و در حال تعامل با راه آهن کشور هستیم تا مصوبه اجرایی شود.

فاطمی ادامه داد: در فعالیت های گردشگری بدون حضور شورای شهر کاری از پیش نمی رود و ارتباطات شهرها و خواهر خواندگی ها حتما در برنامه گردشگری دیده شود همچنین در مورد سرمایه گذاری از نقاط ضعف این دوره شهرداری یزد است و شهرها صرفا بر اساس منابع دولتی قابل اداره نیست و شهرهای موفق وپیشرفته سرمایه گذاری خصوصی را با جدیت دنبال می کنند و انشالله در سال ۱۴۰۳ این مورد پیگیری شود .

وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری حتما دنبال شود و شرایط استانهغای دیگر در این زمینه بررسی و در مسئله گردشگری و بافت فرسوده و زیر ساخت ها حتما مشوق هایی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری مصوب شود و گردشگری با ملاحظات دینی و مذهبی یزد مورد حمایت قرار گیرد .

استاندار یزد گفت: اقدام شورای شهر یزد در زمینه دفع آب های سطحی از اقدامات جهادی و ارزشمند بود و از همراهی شورای شهر و شهرداری تشکر می کنم همچنین امیدوارم در سال آینده با تکمیل پروژه های در دست اقدام مردم عزیز یزد هر چه بیشتر طعم شیرین خدمات این شورا را چشیده و درک کنند.

عزیزالله سیفی رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه گفت: پروژه های مختلف از جمله تقاطع حضرت صاحب الزمان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۸۰ درصد ، بلوار آیت الله ابوترابی ، بلوار ایرج افشار با اعتبار بیش از هزار میلیارد ریال و بلوار سردار فلاح زاده در دست اقدام است که بیش از ۱۳ کیلومتر رینگ شهری داخل یزد را تکمیل کرده و بخش اعظمی از ترافیک را بهبود می بخشد.

در این جلسه توسط استاندار یزد از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد تقدیر شد همچنین از نماهنگ ویژه ماه مبارک رمضان توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد رونمایی شد.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا