یزدفردا: طی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی اداره کل هواشناسی استان یزد مبنی‌بر وزش باد شدید همراه با خیزش احتمالی گرد و خاک از عصر امروز یکشنبه ۵ فروردین‌ماه لغایت اواخر وقت دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ به همین منظور سومین کمیته مدیریت بحران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ عصر امروز با حضور دستگاه‌های امدادی و خدماتی برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: وی با بیان اینکه در این جلسه ۱۵ مصوبه صادر گردید گفت: کلیه دستگاه‌های دخیل در اسکان اضطراری، پایش و رصد جاده‌ها و مدیریت حوادث ترافیک، لایروبی و عدم اسکان مسافرین در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و ارتفاعات و تمام شهرداری‌ها مناطق مستعد جهت خدمات‌رسانی صحیح و جلوگیری از بروز خسارت به شهروندان در حالت آماده باش درآمدند.

ملک زاده از شهروندان خواست: از تردد غیر ضرور در جاده‌ها پرهیز کنند، سازه های موقت های را استحکام دهند و همچنین از صعود به ارتفاعات پرهیز کرده و به اجتناب از پارک خودرو‌ها در زیر درختان فرسوده تأکید کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد همچنین اثرات این مخاطره را جاری شدن روان آب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی و همچنین اختلال در فعالیت‌های عمرانی و اختلال در صعود به ارتفاعات به واسطه برخورد صاعقه بارندگی پیش‌بینی کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا