یزدفردا: معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد بر افزایش نقش‌آفرینی تعاونی‌ها در استان یزد تاکید کرد و گفت: مجموعه‌های تعاونی در استان تجربیات بسیار خوب و موفقی در استفاده از سرمایه‌های خرد مردم در اقتصاد دارد.

به گزارش یزدفردا: محمدعلی شاه‌حسینی اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته همواره موضوع اقتصاد را به‌عنوان شعار سال اعلام فرمودند و این نقش مهمی در آسایش و رفاه مردم دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته تمام تلاش تیم اقتصادی استان این بود که منویات مقام معظم رهبری به‌خصوص در کاهش تورم محقق شود و اتقافات بسیار مبارکی نیز در این زمینه افتاد و امسال نیز در راستای تحقق شعار سال برنامه‌های زیادی پیش‌بینی‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: اولویت اول ما در حوزه اقتصادی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ چون در تولید، اشتغال، رشد سرمایه‌گذاری و رشد صادرات استان تأثیر زیادی خواهد داشت.

شاه‌حسینی ادامه داد: توسعه متوازن شهرستان‌ها و پاسخ به مطالبات و درخواست‌های مردم با مشارکت خود مردم و تقویت نقش تعاونی‌ها به‌ویژه تعاونی‌های فراگیر در شهرستان‌ها و ارائه مدل‌های موفق مردمی‌سازی اقتصاد در استان از دیگر برنامه‌های حوزه اقتصادی است.

وی افزود: خوشبختانه برخی از مجموعه‌های تعاونی در استان تجربیات بسیار خوب و موفقی در استفاده از سرمایه‌های خرد مردم در اقتصاد دارد و لذا در راستای حمایت و گسترش این تجربیات موفق فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: باتوجه‌به اینکه افزون بر ۱۰ همت سرمایه مردم در شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت تجمیع شده و بدون استفاده بوده است؛ لذا پیگیری‌های لازم انجام شده تا این سرمایه عظیم جهت تولید و ارتقای رشد اقتصادی استان به‌کارگیری شود.

شاه‌حسینی ادامه داد: رفع موانع تولید و تسهیل در سرمایه‌گذاری نیز همچنان در دستور کار ما قرار دارد و هر چیزی که می‌تواند مانع حضور مردم در سرمایه‌گذاری اقتصادی مردم می‌شود باید رفع گردد همچنین تقویت جایگاه تشکل‌های مردمی از جمله شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دنبال می‌شود.

وی افزود: تداوم و تقویت نقش رصدخانه تورم در استان باتوجه‌به اینکه موضوع تورم برای مردم بسیار مهم است و ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد؛ لذا مثل سال گذشته این موضوع یکی از مباحث پر اهمیت برای ما است و جلسات و نقطه‌زنی مسائل تورم و از جمله سکوهای تنظیم بازار و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا همچنان تداوم خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: توجه به صادرات تولید استان و موضوع مهم دانش‌بنیان که کلید اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل است همچنان در دستور کار است و حمایت از کارآفرینان به‌خصوص جوانان بومی فارغ‌التحصیل با پرداخت تسهیلات کم‌بهره ادامه خواهد داشت.

شاه‌حسینی ادامه داد: حضور مستقیم، منظم و با برنامه معاونت و تیم اقتصادی استانداری در شهرستان‌ها ادامه خواهد داشت و چند پروژه اولویت‌دار که موردنظر مردم و نخبگان شهرستان‌ها است به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی دنبال می‌شود همچنین در فعالیت‌های اقتصادی و پروژه‌های نیمه‌تمام توسعه متوازن شهرستان‌ها به‌خصوص شهرستان‌های کمتر برخوردار نیز برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی افزود: در موضوع گردشگری و تقویت زیرساخت‌ها در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزاری نیز برنامه‌های زیادی در دست اقدام است از جمله راه‌اندازی شرکت یزد ریل پیگیری خواهد شد و تقویت ناوگان حمل‌ونقل زمینی، ریلی و هوایی انجام می‌شود علاوه بر اینکه حمایت از بوم‌گردی‌ها، هتل‌ها و برگزاری رویدادها و ارتباطات خارجی در حوزه گردشگری از اولویت‌های حوزه اقتصادی و گردشگری استانداری یزد خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: موضوع مردمی‌سازی و مشارکت مردم در حوزه اقتصادی و تولید و اشتغال که مدنظر و منویات رهبر معظم انقلاب و دولت مردمی و خدمتگزار سیزدهم است به‌صورت ویژه در دستور کار استان قرار دارد و با حمایت، توجه، نقش دادن، بسترسازی، تسهیلگری و هدایت و رفع موانعی که می‌تواند منجر به کاهش نقش مردم باشد ادامه خواهد داشت.

شاه‌حسینی اظهار داشت: مدل‌های پیشنهادی برای تحقق شعار سال در روزهای آینده با هم‌فکری نخبگان استان و صاحبان اندیشه و حوزه و دانشگاه و مردمی‌سازی و مشاورین به‌صورت مشروح اعلام خواهد شد و آماده پذیرش هر گونه پیشنهاد در این حوزه نیز هستیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا