یزدفردا: مدیر حوزه های علمیه کشور: ایران اسلامی به برکت خون پاک شهداء ، برسرآرمان های خود ایستاده است و بر اقتدار محور مقاومت می افزاید.

به گزارش یزدفردا: نماز عید سعید فطر امروز صبح همزمان با سراسر کشور به امامت حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد با شکوه خاصی در مصلی آیت الله اعرافی برگزار شد.

روزه داران که بعد از یک ماه بندگی و میهمانی سرسفره خدا نشسته بودند و در شب‌های ماه مبارک رمضان در بهار قرآن از فضیلت‌های رمضان بهره جسته بودند و محافل نورانی قرآن را در خانه و حسینیه و مساجد برپا داشته بودند و شب‌های قدر قرآن به سرگرفته بودند حالا با دلی پر از عشق به خدا و اهل بیت دوشادوش هم صف کشیده و نماز عید فطر را اقامه کردند.

حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد درخطبه‌های نماز عید سعید فطر با تبریک این عید بزرگ گفت: دشمن آمده است تا اقتدار و امنیت ما را بگیرد و شهدای متعدد امنیت که این روز‌ها به شهادت رسیدند؛ هشدار و زنگ خطری است که باید ما را بیدار کند تا در عرصه‌های بین المللی و داخلی قوی‌تر عمل کنیم.

امام جمعه میبد با اعلام همبستگی با مردم غزه و فلسطین افزود: اسرائیل کودک کش بدترین جنایت‌ها را درغزه رقم زد و دنیا در برابر این همه جنایت عاجز ماند، اما دنیا بداند؛ ایران اسلامی با برکت خون پاک شهداء، بر سر آرمان‌های خود ایستاده و بر اقتدار محور مقاومت خواهد افزود و مردم ایران درکنار مستضعفان عالم خواهند بود.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به صد اولویت شهرستان میبد درسال ۱۴۰۳ گفت: مسئولان ادارات در کنار مسئولیت‌های عادی خود باید این صد اولویت مهم را در صدر کار‌های خود قراردهند و ادارات سالم و پیشگام و فعال در راستای جلب رضایت مردم پیش روند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ابداع و ابتکار و خلاقیت و سلامت اداری و افزایش سرعت در امور ادارات گفت: اولویت‌های ما در بخش‌های مختلف در شهرستان میبد بر پایه همان ۱۲ اصلی است که در خطبه‌های نماز جمعه در ماه مبارک رمضان بیان شد و باید مسکن را مهم دانست و بر سرعت پیشرفت آن افزود، جمعیت و امنیت را مهم شمرد و مقوله جوانان را در صدر امور قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: ما از دولت و مسئولین سپاسگذاریم، اما درکنارهمه کار‌ها باید معیشت مردم متوسط را جدی گرفت و تحولات جدی تری را برای طبقه متوسط و ضعیف که در سختی‌ها و دشواری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند ایجاد کرد.

آیت الله اعرافی با قدردانی از ۳۰ پارچه جهیزیه که از سوی ناحیه مقاومت بسیج برای نوعروسان تهیه شده بود گفت: این کار نمادی از همبستگی است و همه باید با همبستگی شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم کنیم.

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود درحوزه اقتصاد و صنعت گفت: سرمایه گذاری‌ها نباید کند شود و بخش خصوصی و مردم ما باید فعال باشند و بر پایه سرمایه گذاری پاک، دانش بنیان، عدالت محور، کم آبخواه و رعایت مسائل زیست محیطی و انرژی کم حرکت کنند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: ازجوانان، نخبگان و سرمایه گذاران تقاضا داریم با همکاری دستگاه‌ها، ابداع و ابتکار و خلاقیت به کار ببرند و سرمایه گذاری پاک و مناسب و با رعایت شاخص‌های سلامت محیط زیست را پیدا کنند و اقتصاد و فعالیت‌های دانش بنیان را که آغاز شده است را در شهر و استان در سال جهش تولید با مشارکت مردمی تقویت کنند.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگر از بیانات خود با تقدیر از همه کسانی که در ماه مبارک رمضان به مساجد و محافل رونق بخشیدند گفت: ما باید پرچمداران اخلاق، معنویت، عبادت حجاب ارزش‌های الهی باشیم. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا