یزدفردا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: موضوع قاچاق کالا، مهمترین و اصلی ترین ضربه را به رشد تولید وارد می کند.

به گزارش یزدفردا: علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان گفت: با توجه به اینکه شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و در بیانات ارزنده ایشان در ابتداي سال که به مبارزه و جلوگیری با قاچاق کالا که بزرگترین ضربه را به حوزه تولید وارد می کند اشاره داشتند، بر همین اساس این موضوع باید بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد و در این باره همت مسئولان و مردم در مبازره جدی از طریق مقابله با قاچاق کالا و کمک به افزایش تولید را می طلبد.

وی با بیان اینکه در این دولت بصورت ویژه بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز دنبال می شود افزود: اگر با قاچاق کالا مبارزه نشود و به راحتی وارد کشور و در بازار عرضه و به مصرف برسد، جهش تولید که مورد تاکید رهبری و حاکمیت و مسئولان است در سایه این پدیده شوم متضرر می شود.

عزیزی با اشاره به بحث قاچاق دام زنده در استان و لزوم ایجاد پست قرنطینه در سه شهرستان برای برخورد با نقل و انتقال غیرمجاز دام در این مناطق، ادامه داد: باتوجه به قاچاق دام زنده در استان، سه شهرستان ابرکوه، خاتم و بهاباد اقدام به ایجاد پست قرنطینه و جایگاه ویژه نگهداری از دام های قاچاق کشف شده نمایند.

وی افزود: همچنین جهاد کشاورزی نیز در بحث قاچاق دام و جلوگیری از تلفات دام های کشف شده موظف هستند در هر ساعت شبانه روز همکاری لازم را با عوامل نیروی انتظامی جهت تحویل دام ها و نگهداری از آنها داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به توقیف شش ماهه تا یک ساله خودروهای شوتی که مبادرت به قاچاق سوخت در استان می نمایند اشاره کرد و افزود: کلیه خودروهای های شوتی که در استان مبادرت به قاچاق سوخت نمایند بر اساس مصوبه شورای تامین مقرر شد برای بار اول به مدت شش ماه و درصورت تکرار به مدت یکسال توقیف شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا