یزدفردا: فرونشست ایجاد شده در چهارراه ایرانشهر موجب مسدودی خیابان شهید رجایی حدفاصل این چهارراه تا میدان شهید بهشتی شد.

به گزارش یزدفردا: فرونشست بخشی از قنات متروکه در عمق ده متری زمین در چهارراه ایرانشهر منجر به شکست لوله فاضلاب و ایجاد حفره‌ای به ابعاد ۶ در ۵ متر شد.

این فرونشست منجر به مسدودی خیابان شهید رجایی، حدفاصل چهاراره ایرانشهر تا میدان شهید بهشتی شد.

در ساعت این اتفاق «محمد جواد ابوالحسینی» معاون عمرانی استانداری، «سید محمد رضا مدرسی» فرماندار یزد، مدیران مدیریت بحران شهرداری و حوادث شرکت آبفا استان برای بررسی ابعاد این حادثه و مرمت این فرونشست در محل حادثه حاضر شدند.

مرمت فرونشست زمین ظرف ۲۴ ساعت آینده

«علیرضا نقوی» مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری در خصوص جزئیات این حادثه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: حفره ایجاد شده در مسیر پوکه متروکه بوده که عمده دلیل آن اتصال فاضلاب خانگی و واحدهای صنفی اطراف به مسیر قنات بوده که متأسفانه بارها نسبت به تخلف این اقدام تذکر داده شد و همشهریان بر اصلاح آن اقدام نکردند.  

وی افزود: این فرونشست در ابعاد ۶ در ۵ متر و با ارتفاع ۸ متر ایجاد شده که با توجه به زمان بر بودن کارهای مرمتی، ظرف ۲۴ ساعت آینده به اتمام خواهد رسید.  

نقوی ضمن تأکید بر اصلاح مسیر فاضلاب‌های خانگی از سوی شهروندان خاطرنشان کرد: بخشی از کسبه و ساکنین اقدام به اتصال لوله‌های فاضلاب خانگی به مسیرهای پوکه قنات نمودند که این کار علاوه بر تخلف و جرم بودن آن، منجر به این قبیل فرونشست‌ها در سطح معابر که باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر و جانی خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا