یزدفردا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به رکورد سه برابری رشد تماشاچی و فروش سال گذشته سینماهای استان، ابراز امیدواری کرد این روند افزایشی را در سال جدید نیز شاهد باشیم.

به گزارش یزدفردا: احسان عابدی در این باره خاطرنشان کرد: سینماهای استان یزد در سال گذشته با ۲۳۱ هزار و ۵۷۶ نفر مخاطب ۱۰ میلیارد و ۱۵۶ میلیون تومان فروش کردند.

وی افزود: این آمار در سال ۱۴۰۱ به ترتیب مخاطب و فروش برابر با ۸۴ هزار و ۷۳۵ نفر و فروش دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون و ۸۴۲ هزار تومان بوده که بیانگر رشد سه برابری فروش سینماهای استان در سال گذشته و استقبال قابل تامل یزدیها از این بخش بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به سیاست‌های حوزه سینمایی استان نیز اشاره و عنوان کرد: علاوه بر اهتمام به حمایت از تولید فیلم‌های کوتاه با موضوع خانواده، جوانی جمعیت، عفاف و حجاب، نماز و شعار سال، همچنین حمایت از تولید فیلم سینمایی با فیلمنامه مناسب، اقداماتی مانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی، حمایت از پژوهش‌های کاربردی استان در حوزه سینما و برگزاری جشنواره‌ها در دستور استان در این حوزه است.

عابدی ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز با توجه به وجود ظرفیت چهار هزار و ۷۱۲ صندلی سینمایی در استان، شاهد تداوم این روند به ویژه پس از ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات نوروز باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا