یزدفردا: مدیر کل تعاون روستایی یزد با اشاره به افزایش ۵۰ درصد ذخیره‌سازی میوه تنظیم بازاری شب عید در استان، گفت: حدود ۲۰ درصد سیب و ۱۵ درصد پرتقال در تعطیلات نوروز به فروش نرسید که در حاشیه بازار فروخته می‌شود.

به گزارش یزدفردا: «سید حسین دشتی» از افزایش ۵۰ درصدی ذخیره سازی میوه خبر داد و گفت: برای اجرای طرح ذخیره سازی میوه برای پایان سال ۱۴۰۲ و نوروز ۱۴۰۳ در مجموع یکهزار و ۳۶۵ تن سیب، پرتقال و خرما در استان ذخیره شده بود که عمده میوه‌های ذخیره‌سازی شده در تعطیلات نوروز به فروش رسید.

وی افزود: حدود ۲۰ درصد سیب و ۱۵ درصد پرتقال باقیمانده از یکهزار و ۳۶۵ تن میوه ذخیره شده شب عید نیز در حاشیه بازار به فروش می‌رسد.

وی با بیان این که خوشبختانه سال زارعی قبل به دلیل تولید بالای انواع میوه، از فراوانی بسیار خوبی در این حوزه برخوردار بودیم، در مورد کیفیت اقلام ذخیره شده، اظهار کرد: عمده اقدامات برای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی متوجه‌ی سازمان جهادکشاورزی است و این مدیریت در این باره عمدتاً در کار توزیع نهاده‌های کشاورزی و رساندن بذر، کود و سم فعالیت می‌کند.

دشتی در رابطه با برنامه‌های آتی تعاون روستایی استان نیز گفت: طبق رسالت هر ساله‌ی خود اقدام به خرید تضمینی انواع گندم به نیابت از دولت خواهیم کرد، ضمن این که خرید میوه‌ها و محصولات شاخص استان از قبیل کشمش، انار و زیتون را نیز در برنامه خود داریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا