یزدفردا: فرماندار یزد: ۱۷۰ واحد ضایعاتی مجاز دارای پروانه صنفی به شهرک ضایعات منتقل می‌شوند.

به گزارش یزدفردا: سیدمحمدرضا مدرسی گفت: طی ابلاغ کتبی به ۱۷۰ واحد ضایعاتی مجاز دارای پروانه صنفی، مهلت داده شد تا در بازه زمانی مشخص جهت انتقال به شهرک ضایعات اقدام کنند.

وی افزود: طی یک سال و نیم گذشته و طبق تفاهم نامه‌های منعقد شده با دستگاه‌های خدمات رسان، خطوط انتقال انرژی و ایجاد راه دسترسی جاده‌ای برای اتصال به محور‌های مواصلاتی در داخل شهرک ضایعات انجام شده است.

 وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم، ضمنا فاز یک نهایی و آماده استقرار واحد‌های صنفی می‌باشد.

 مدرسی اظهار داشت: ۷۰ واحد هم به متقاضیان واگذار شده که باید در بازه زمانی دوماهه برای حصارکشی، دریافت انشعابات، ایجاد دفاتر و سایر نیاز‌ها به شهرک ضایعات منتقل شوند.

 مقام عالی شهرستان با بیان اینکه اخطار‌های کتبی به صورت حضوری به این واحد‌ها ابلاغ شده است و براساس تفاهم نامه، در بازه زمانی مشخص که از زمستان ۱۴۰۲ شروع و تا اوایل تابستان سال جاری ادامه خواهد داشت باید جهت انتقال به شهرک ضایعات اقدام کنند.

 مدرسی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با محوریت فرمانداری برای آگاهی سازی فعالین صنفی در حوزه ضایعات با حضور دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق اصناف و همچنین سازمان صمت بمنظور تعیین مهلت زمانی برای انتقال واحد‌های ضایعاتی انجام شده است.

 فرماندار یزد در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم عدم صدور مجوز برای فعالیت واحد‌های ضایعاتی جدید است افزود: تا انتقال کامل واحد‌های ضایعاتی به شهرک، مجوز جدید صادر نخواهد شد.

 مدرسی افزود: فعالیت واحدصنفی غیرمجوز دار در سطح شهرستان پذیرفتی نیست بخصوص در بحث ضایعات که حواشی امنیتی، انتظامی و مسائل اجتماعی بسیاری دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا