یزدفردا: رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از افزایش نرخ ۱۴ درصدی کرایه اتوبوس درون‌ شهری خبر داد.

به گزارش یزدفردا: مهدی فعالی در خصوص جزئیات این افزایش قیمت گفت: نرخ اتوبوس شهری در یزد با کارت شهروندی که پیش از این یک هزار و ۷۵۰ تومان بود با افزایش ۱۴ درصدی به دو هزار تومان افزایش یافته و این نرخ بدون کارت از ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به چهار هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: نرخ حمل و نقل اتوبوس درون‌شهری یزد در تمام مسیرها دو هزار تومان است و نرخ حمل و نقل در مسیرهایی چون محمدآباد، فهرج، روستاهای اطراف شهر یزد و مسیرهای طولانی‌تر، نرخ بالاتری دارند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد ادامه داد: افزایش نرخ کرایه مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های درون‌شهری نیز در حال بررسی در کمیسیون‌های شورای شهر یزد است و تا نیمه اردیبهشت‌ماه میزان افزایش نرخ مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های یزد مشخص خواهد شد.

فعالی با اشاره به تعداد اتوبوس‌های درون‌شهری فعال در یزد گفت: هم اکنون ۱۰۳ اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد فعال است در حالی که نیاز شهری یزد ۱۵۰ اتوبوس است و این کمبود اتوبوس موجب شده زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد سطح شهر زیاد شود و زمان انتظار که باید بین ۱۲ تا ۱۵ دقیقه باشد اکنون به طور متوسط ۳۰ دقیقه است.

وی گفت: امسال ۳۳ اتوبوس و مینی‌بوس شامل ۱۴ اتوبوس، ۱۴ مینی‌بوس و پنج اتوبوس پیشرو که عمدتاً نو هستند به مجموعه ناوگان حمل و نقل درون‌شهری یزد اضافه می‌شود که میانگین عمر ناوگان را کاهش می‌دهد؛ ضمن اینکه از مینی‌بوس‌ها در مسیرهایی با مسافر کمتر استفاده می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا