یزدفردا: رئیس دامپزشکی شهرستان اشکذر: با اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج گردید.

به گزارش یزدفردا: علی نیک بین گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی همزمان با سایر شهرستان‌های استان یزد از ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۲ فروردین ماه سال جاری در شهرستان اشکذر اجرا شد که در این طرح ۲۰۰ مورد بازدید بهداشتی توسط کارشناسان این اداره از مراکز تهیه، تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، مراکز بسته‌بندی مرغ، گوشت و تخم‌مرغ، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز طبخ غذا شامل رستوران‌ها، کبابی‌ها مورد رصد و پایش بازرسان دامپزشکی قرار گرفتند.

رئیس دامپزشکی شهرستان اشکذر افزود: در این طرح تعداد یک اکیپ ثابت در محل اداره دامپزشکی و یک اکیپ سیار در سطح شهرستان طی دو نوبت کاری و ۴ اکیپ ثابت فعال در کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان به صورت مستمر فعالیت داشته اند.

وی عنوان کرد: در این بازرسی‌ها بیش از ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج گردید و همچنین ۶ مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

رئیس دامپزشکی شهرستان اشکذر همچنین از انجام بازدید‌های مشترک با دستگاه‌های ذیربط نظیر جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و اداره صنعت معدن تجارت در زمان انجام طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از انجام این بازدید‌ها بررسی وضعیت بهداشت محیط و سلامت مواد غذایی عرضه شده در این اماکن، بررسی قیمت‌های عرضه انواع محصولات غذایی و فرآورده‌های خام دامی در سطح واحد‌های عرضه وارائه آموزش‌های لازم به متصدیان بود. 

 علی نیک بین در پایان عنوان کرد: شهروندان همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در این خصوص مراتب را به منظور پیگیری در اسرع وقت از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ (سامانه فوریت‌های دامپزشکی) به اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر گزارش نمایند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا