یزدفردا: استاندار یزد با بیان اینکه قوانین حوزه عفاف و حجاب مبتنی بر شرع مقدس اسلام است گفت: با توجه به اهمیت حجاب و عفاف و ترویج آن در جامعه، عزم ما بر اجرای قوانین این حوزه است.

به گزارش یزدفردا: نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و اعضای شورا در خصوص طرح نور (حجاب و عفاف) برگزار شد.  

 استاندار یزد در نشست، با بیان اینکه قوانین حوزه عفاف و حجاب مبتنی بر شرع مقدس اسلام است گفت: با توجه به اهمیت حجاب و عفاف و ترویج آن در جامعه، عزم ما بر اجرای قوانین این حوزه است.  

 وی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب ۳۱۰ وظیفه قانونی بین بیش از ۳۰ دستگاه توزیع شده است، اظهارکرد: دستگاه ها باید مبتنی بر قوانین و شرح وظایف موجود، برنامه ای اجرایی تدوین و در دستورکار قرار دهند.  

 مهران فاطمی در ادامه با اشاره به برخی از وظایف قرارگاه عفاف و حجاب استان خاطرنشان کرد: برنامه اجرایی دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب توسط قرارگاه، اخذ و عملکرد آن ها به صورت ماهانه و فصلی ارزیابی شود.  

 وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت برگزاری جلسات تببینی در حوزه های مختلف جهت بازکردن گره های ذهنی موجود در حوزه حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: با ایجاد اعتقاد عمیق نسبت به حجاب در ساحت اندیشه، نمود آن در قالب حجاب برتر متجلی می شود.

 استاندار یزد در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، خاطرنشان کرد: پویش رسانه ای در خصوص اهمیت اجرای های حوزه حجاب و عفاف تهیه و راه اندازی شود.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گلایه های موجود در خصوص کمبود مراکز تولید و عرضه پوشاک اسلامی در استان، اظهارکرد: یکی از رویکردهای مورد پیگیری در این حوزه، حمایت ویژه از راه اندازی بازارچه های پوشاک اسلامی در سطح استان، خواهد بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا