یزدفردا: مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد: بیش از یک هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۲ جذب و برای اجرای طرح‌های زیربنایی بخش تولید از طریق خزانه استان به دستگاه‌های اجرایی استان تخصیص داده شد.

به گزارش یزدفردا: محمد دهقان منشادی افزود: از این میزان، هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و بقیه در قالب اسناد خزانه اسلامی می‌باشد.

وی اظهار داشت: این منابع از محل‌های سایر تملک دارایی‌های سرمایه ای، فروش نفت خام، ۲۷%مالیات بر ارزش افزوده، ردیف‌های متفرقه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ... تامین شده است.

وی بر تلاش و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در هزینه کرد اعتبارات عمرانی استان تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی تا پایان شهریورماه فرصت دارند اعتبارات عمرانی خود را هزینه کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، احداث و توسعه فضا‌های ورزشی و نگهداری و بهسازی راه‌ها و معرفی، مرمت و حفاظت میراث غیرمنقول فرهنگی و تکمیل مدارس خیری و احداث خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی روستایی سطح استان و تکمیل، تعمیر و تجهیز بیمارستان‌ها و کاهش هدررفت آب و پایداری شبکه شهری و روستایی را از مهمترین طرح‌های عمرانی و زیربنایی استان در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

بخشی از اعتبارات استانی نیز توسط خزانه داری کشور و از طریق ستاد وزارتخانه‌ها به پروژه‌های عمرانی استان اختصاص می‌یابد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا