بازداشت عوامل هتك حرمت به مزار آيت‌الله خاتمي و صدوقي

یزدفردا "فارس گزارش داد : در پي اقدام ازقبل برنامه ريزي شده هتك حرمت و پاشيدن رنگ به مزار مرحوم آيت الله خاتمي (ره) و شهيد آيت الله صدوقي (ره) در طي چند روز گذشته نيروهاي امنيتي موفق شدند عوامل اين حركت را شناسايي و دستگير كنند.

به گزارش سرويس "فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، افراد دستگير شده 4 نفر مي‌باشند كه 2 نفر آنها از اتباع كشورهاي همسايه كه بصورت غير مجاز در كشور اقامت داشتند بوده و 2 نفر ديگر نيز از افراد سابقه دار و شرور استان كرمان مي باشند .
پيش از اين نيز فرماندار اردكان اعلام كرده بود؛ فرد هتاك به مقبره آيت‌الله خاتمي، در ساعات ابتدايي هتك حرمت مقبره آيت الله خاتمي دستگير شده است.
هرچند رسانه هاي حامي فرقه سبز درصدند كه فرد هتاك را به طيف منتقد خود نسبت دهند اما برخي منابع خبري اعلام كردند كه "فرد بازداشت شده داراي سوابق سياسي و از فعالين اصلاح‌طلب در انتخابات سال گذشته بوده است. وي در اعترافات اوليه خود، به همكاري گسترده با اين جريان سياسي در ايام انتخابات و حوادث بعد از آن اذعان كرده و تاكيد كرده كه براي انجام اين كار با سران اصلاح‌طلب استان هماهنگي‌هاي لازم را انجام داده است. "
اين فرد همچنين از دريافت مبالغي پول براي انجام اين كار خبر داده است.
همچنين افراد دستگيره شده اعتراف نموده اند كه در مقابل دريافت پول اقدام به انجام اين كار نموده اند و قصد داشته اند در روزهاي آينده نيز اقدام به هتك حرمت به مزار ديگر ياران ولايت بكنند .
افراد دستگير شده در اعترافات خود يادآور شده اند كه از طريق تماس هاي تلفني و همچنين ايميل برنامه خود را از سوي فردي در تهران دريافت مي كرده‌اند .
گفتني است در روزهاي اخير و بعد از اقدام يك فرد ناشناس نسبت به هتك حرمت مقبره آيت‌الله خاتمي، رسانه‌هاي وابسته فرقه سبز با ايجاد يك فضاي گسترده جنگ رواني عليه مردم و مسئولان كشور، تلاش داشتند تا با بهره‌برداري از اين اتفاق، آن را دستمايه‌اي براي احياي اين طيف منفعل قرار دهند كه اين پروژه با هوشياري مردم مومن و انقلابي استان يزد ناكام ماند.
شايان ذكر است پس از مخالفت شوراي تامين استان يزد با برگزاري همايش نماينده اصلاح‌طلب اين استان، برخي از افراد وابسته به طيف اصلاحات براي مظلوم‌نمايي و ايجاد فضاي رواني جديد، تصميم به هتك حرمت مقبره پدر رئيس دولت اصلاحات گرفتند. "
همچنين يك منبع آگاه امنيتي چند روز قبل در گفتگو با شبكه ايران، از زواياي پنهان هتك حرمت مقبره آيت‌الله خاتمي پرده برداشت.
اين مقام آگاه ضمن محكوم كردن اين اقدام غيراخلاقي گفت: "اين حركت به صورت كاملا سازماندهي شده براي عمليات رواني به منظور احياي جريان فتنه 88 صورت پذيرفته است. "
وي افزود: "يك نماينده اصلاح طلب مجلس و از نزديكان محمد خاتمي، برگزاري يك همايش در روز سوم فروردين ماه را تدارك ديده و قرار بود كليه مسئولان اردكاني در سراسر كشور در اين همايش حضور يابند و افرادي نظير محمدعلي ابطحي و ديگر چهره‌هاي اصلاح‌طلب به سخنراني بپردازند ".
اين منبع مطلع هدف از اين همايش را "احياي مجدد فتنه 88 " دانست و از مخالفت شوراي تامين استان يزد با برگزاري آن خبر داد.
به گفته وي "به همين دليل برخي از افراد وابسته به طيف اصلاحات براي مظلوم‌نمايي و ايجاد فضاي رواني جديد، تصميم به هتك حرمت مقبره پدر رئيس دولت اصلاحات گرفتند. "
هدف از برگزاري مراسم دعا
اين منبع با بيان اينكه "در چند روز گذشته مسئولين اصلاح‌طلب اين استان كه از اعضاي ستادهاي انتخاباتي يكي از كانديداهاي اين طيف در استان يزد بوده‌اند "، اظهار داشت: با ارسال پيامك‌هايي به يكديگر تحت عنوان برگزاري دعاي توسل بر مزار آيت‌الله خاتمي، قصد دارند تا سران اصلاحات را در كنار يكديگر جمع كنند.
وي در ادامه از ديگر برنامه افراطيون خبر داد و عنوان كرد كه "همچنين قرار است تا با سازماندهي‌هاي صورت گرفته، تعدادي از دانشجويان اغتشاشگر به وسيله چندين دستگاه اتوبوس به اردكان آورده شوند تا در اين تجمع حضور پيدا كنند.


توضیح یزدفردا :این خبر از طریق منابع رسمی تائید نشده و تا زمان انتشار نیز هیچگونه تکذیبیه ای به رسانه ارسال نشده است و یزدفردا بدلیل انتشار خبر توسط خبرگزاری رسمی کشور جهت اطلاع و اظهار نظر رسمی مسئولین منتشر شده است .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا