خلاقیت- دیدگاه های موفق اقتصادی و سابقه ی روشن مدیریتی



یزدفردا "
رضا بردستانی:سال ۱۳۶۱ در حالی که ۱۱ سال بیشتر نداشتم برای اولین بار با واژه٬ ورزش و توپ هندبال یک جا آشنا شدم. تمام موفقیت های ورزشی خود در رشته ی هندبال را مدیون برادران غلامی و به صورت خاص جناب آقای «سید یحیی غلامی» هستم .
در طول سال های متمادی فالیت ورزشی در این رشته (هندبال)عضویت در رده های سنی مختلف ٬ نوجوانان-جوانان و بزرگسالان و نیز تیم آموزشگاه های استان یزد بین سال های ۱۳۶۱تا ۱۳۷۰ و عضویت در تیم هندبال دانشگاه شهید بهشتی را تجربه کردم .
این چند خط برای معرفی نبود بلکه بیشتر به این منظور نگاشتم که به خود حق می دهم در حیطه ی مسائل ورزشی هم چیزهایی بنویسم.
این روزها این جا و آن جا می خوانم که مدیر هر بخش مدیریتی ورزش باید ورزشی باشد ٬ لاجرم نویسنده ی متن ورزشی هم نباید با رشته ای که در آن قلم می زند با آن چندان بیگانه و نا آشنا باشد و اما ...
تغییر و تحولات خاص در حیطه ی ورزش هندبال استان که در آن سال ها حال و روز خوشی نداشت علل و عوامل گوناگونی را پیش رو داشت که در این میان حضور یک مدیر اقتصادی ورزشی به نام «ولی مجنون(فرنام)» بیشترین نمود و عینیت را پیش چشم می آورد دو قطب آن روز ورزش هندبال استان یعنی یزد و زارچ به یکباره متحول شده و هندبال یزد توانست خودی نشان دهد .
تزریق همزمان مدیریت های نوین و پول به این ورزش در آن روزگار حاشیه ای ٬ نگاه های بسیاری را به خود جلب کرد اگرچه در این راه شخص آقای «ولی فرنام»متحمل خسارت های زیاد روحی و مالی شد اما عشق و علاقه و نیز اعتقاد کامل به راه و کاری که در پیش گرفته بود سالیان سال خاطرات خوشی را در ذهن ها زنده نگاه داشت.
حضور مرتب و بدون وقفه ی یزد در تمامی مسابقات منطقه ای و کشوری و کسب مقام های قابل توجه ٬ برخورداری از امکانات سخت افزاری ٬ آشنایی با جلوه های اغوا کننده ی ورزش زیبا و پر تحرک هندبال برای تمامی کسانی که تا آن روزگار این ورزش را به صورتی غیر مدرن و کلاسیک دنبال می کردند یک تحول عظیم و درخور ستایش را به دنبال داشت نقش آقای «فرنام»بی شک غیر قابل انکار بود.
با تغییر ناگهانی محل زندگی ایشان از «یزد» به« شهر کرد» اگرچه جای خالی ایشان را در ذهن به صورتی آزار دهنده نشان می داد اما حمایت و دوستی «آقای فرنام»با اهالی «هندبال یزد» به قدرت و قوت خود باقی ماند٬ دعوت چندین باره ی تیم های یزدی به شهرکرد٬ برگزاری اردوهای مختلف در آن شهر که با حمایت همه جانبه ی ایشان همراه بود دریچه ای دیگر را به روی مشتاقان هندبال آن روزگار استان گشود . ذکر این نکته که شهر کرد یکی از قوی ترین تیم های آن روزگار ورزش هندبال در ایران بود اهمیت این موضوع را بیشتر روشن می سازد(اصفهان٬سبزوار٬خرم آباد و شهرکرد از بهترین و قوی ترین تیم های آن سالیان هندبال ایران بودند).
نویسنده که نزدیک به ۱۵ سال است از ورزش قهرمانی و به ویژه هندبال فاصله گرفته ام به تعداد همین سالیان طولانی از احوال «آقای فرنام» بی خبر بودم اما هر از چندگاهی شرح موفقیت های مدیریتی ایشان٬ اینجانب که خود را شاگردی از شاگردان این مدیر جوان و موفق می داند شاد و مسرور می ساخت.
خبر چند روز پیش «یزد فردا»مبنی بر احتمال سپرده شدن سکان مدیریت ورزش هندبال ایران به ایشان مرا تا سالیان دور بازگرداند و خود را موظف دیدم به عنوان یکی از شاگردان ایشان آرزو کنم این تصمیم که بی شک به سود ورزش هندبال ایران می باشد جنبه ی واقعی و حقیقی به خود بگیرد و یک بار دیگر شاهد حضور این مدیر موفق و جوان یزدی در عرصه ی مدیریت کلان ورزش کشور باشیم . شک ندارم با نیروی جوانی(جوانی از نقطه نظر مدیریت واگرنه ایشان سالیان میانسالی را پشت سر می گذارند) و نیز صفات خاص مدیریتی که در ایشان سراغ دارم(خلاقیت٬دیدگاه های روشن و موفق اقتصادی و نیز عشق و علاقه ی خاص به این رشته ی ورزش-هندبال-)بار دیگر افق های روشن دیگری در بعد ورزش هندبال پیش چشم علاقمندان این رشته گشوده خواهد شد.

یزدی بودن ایشان اگرچه مایه افتخار و مباهت تمامی ورزش دوستان یزدی می باشد اما این مسئله کوچکترین نقشی در توانایی های مدیریتی ایشان نداشته و ایشان در مدیریت های کلان همیشه نشان داده اند فردی جامع نگر و پایبند به اخلاقیات و اصول حرفه ای زمینه ی فعالیت خود هستند . خوشنام بودن این مدیر خوب یزدی٬ به روز بودن مطالعات و آشنایی به علم روز مدیریت از او نیرویی توانمند برای خدمت به ورزش قهرمانی بدل ساخته که امیدواریم تصمیم گیران عرصه ی ورزش در انتخاب خود ذره ای شک راه نداده سکان این رشته ی ورزشی را به ایشان که از دلسوزان جامعه ی ورزش هستند بسپارند.در این انتخاب نقش حمایت و تایید نمایندگان خوب استان یزد بویژه سید جلال یحیی‌زاده رئیس کمیته تربیت‌بدنی مجلس شورای اسلامی غیر قابل انکار و موثر از هر نظر خواهد بود.
برای این مدیر موفق و پر تلاش یزدی در هر مکان و مرتبه ای که هستند سلامتی و پیروزی آرزوی مندیم .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا