در پی ادعای  تازه شهربابکی ها  در مرز مشترک با خاتم یزد:

 مدیر كل  سیاسی و انتخابات و تقسیمات استانداری یزد از چاه آرتزین هرات و منطقه بازدید کرد

یزدفردا :درپی  پیگیری ها و مكاتبات متعدد فرمانداری شهرستان خاتم و رایزنیهای صورت گرفته مبنی بر جلوگیری از ادعای غیر قانونی و اقدامات تحریك آمیزو رسیدگی به تخریبهای ایجاد شده توسط بعضی از دستگاههای دولتی شهرستان شهربابك كه در محدوده چاه آرتزین هرات صورت گرفته و همچنین درج خبر روز سه شنبه مورخ 25/3/89 در صفحه دو نشریه بابك زمین شهربابك كه مصداق تشویش اذهان عمومی و نشر اكاذیب می باشد ، مدیر كل محترم سیاسی و انتخابات و تقسیمات استانداری یزد از محدوده مرزی شهرستان با استان كرمان در منطقه هرات بازدید كرد .

وی در پایان بازدید در خصوص اتفاقات اخیر در محدوده چاه آرتزین اظهار نمود: از لحاظ مصوبات اسمی نه تنها این چاه بلکه چاههای لهور و تنوره که 1700متر با این چاه فاصله دارند قانوناً در محدوده یزد واقع شده اند . حتی از لحاظ مصوبه خطی بر اساس نقشه 1/250000 روی خط قرار می گیرند که طبق ضوابط و قوانین تقسیماتی اولویت به مصوبات اسمی می باشد
وی در ادامه افزود:خوشبختانه در نامه مدیر کل  تقسیمات وزارت کشور در پاسخ به نامه نماینده مردم  شهربابک نیز صراحتاً به این نکته اشاره شده است .
تقوائی افزود:دوستان و همکاران ما در استان کرمان نیز به این موضوع واقفند که حدود 18 سال پیش مجوز حفر وپروانه بهره برداری و سایر اقدامات انجام شده در این ناحیه بصورت قانونی توسط استان یزد انجام شده است و لذا هیچ کس نمی تواند در این خصوص ادعایی داشته باشد و انتظار می رود مسئولان استان همجوار با افرادی که به این تاسیسات که با بودجه بیت المال ایجاد شده بود خسارت وارد نموده اند برخورد نمایند . و ضمناً این حق برای دستگاههای مسئول در شهرستان واستان یزد برای پیگیری محفوظ می باشد .
گفتنی است امامی فرماندار شهرستان خاتم نیز ضمن تأكید بر این كه هیچ اتفاق تازه ای در ارتباط با تغییر وضعیت مرزی و تقسیمات كشوری در چاه آرتزین نیفتاده است و خبر منتشره در نشریه بابك زمین كذب محض است گفت : از حق قانونی و دیرینه خود در ارتباط با چاههای لهور و تنوره و مست علی به هیچ وجه نخواهیم گذشت و از طریق قضایی و قانونی پیگیر احقاق حق شهرستان در ارتباط با تخریبهای انجام شده و از بین بردن بیت المال توسط دستگاههای دولتی شهربابك هستیم .
وی همچنین از عنایت ویژه استاندار  و معاونت  سیاسی استانداری و از سفر مدیر كل محترم سیاسی استانداری و پیگیریهای مستمر شان در این زمینه تقدیر كرد .
وی در پایان از سعه صدر و خویشتنداری مردم و جوانان فتح آباد و هرات در این زمینه تشكر و خواستار استمرار این سعه صدر انقلابی گردید و اطمینان داد نه تنها چاه آرتزین بلكه چاههای تنوره ، لهور و مست علی نیز جزء لاینفك شهرستان خاتم می باشد .
وی در پایان از پیگیری كلیه دستگاهها و مسئولین شهرستان به ویژه دادستان ، نیروی  انتظامی و محیط زیست و جهاد كشاورزی در این زمینه تشكر نموده و از آب منطقه ای و منابع طبیعی خواستند دقت نظر بیشتری در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و آبی منطقه داشته و پیگیری جدی تری در این زمینه به عمل آورند .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا