طرح ساماندهي متكديان و كودكان خياباني استان يزد عملياتي شد
‬ 


خورشيدنام در اخرين روزهاي كاري خود در پست معاونت سياسي امنيتي استاندار : از تكميل مقدمات اجراي طرح جمع‌آوري و ساماندهي متكديان و كودكان خياباني اين استان خبر داد.

به گزارش يزدفردا"در اين جلسه آقاي محمد حسن خورشيد نام معاون سياسي امنيتي استانداري كه اخرين روزهاي حضورش در اين پست را مي گذراند" با اشاره به وضعيت متكديان در سطح شهر و تأثير آن بر چهره اجتماعي استان ، خواستار همكاري و هماهنگي دستگاههاي مسئول به منظور جمع آوري و ساماندهي متكديان گرديد.

آقاي محمد علي طالبي سرپرست دفتر امور اجتماعي استانداري به سوابق و مستندات قانوني موضوع ساماندهي متكديان و اقدامات گذشته استان در اين راستا اشاره كرد و ضرورت فعال شدن مجدد مركز نگهداري و ساماندهي متكديان در مركز استان را مورد تأكيد قرار داد.

در ادامه جلسه پس از ارائه گزارش فعاليتهاي فرمانداري شهرستان يزد، بهزيستي و نيروي انتظامي در اين راستا مقرر گرديد با تشكيل دو ستاد فرعي و با همكاري و هماهنگي دستگاههاي مسؤول، جمع ْآوري و ساماندهي كودكان خياباني و متكديان از اول شهريور ماه سالجاري آغاز شد.

همچنين پس از جمع آوري متكديان از سطح شهر و نگهداري آنها در مجتمع اردوگاهي نسبت به بررسي وضعيت تك تك افراد و تعيين تكليف آنها اقدام ومتكديان غير بومي و اتباع بيگانه از استان طرد خواهد شد و ساير متكديان نيز بر حسب مورد به خانواده خود يا دستگاههاي حمايتي از جمله كميته امداد و سازمان بهزيستي سپرده خواهند شد و در مورد متكديان حرفه اي كه اقدامات فوق شامل آنها نگردد از طريق مراجع قانوني برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

يزدفردا.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا