سيد مجتبي ميرعبداللهي" مدير كل روابط عمومي وزارت كشور مصوبات همايش دو روزه "مديران روابط عمومي و سازمان‌هاي تابعه وزارت كشور"را اعلام كرد.

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا:وي پيرامون مصوبات اين همايش دو روزه افزود:ارتقاي جايگاه روابط عمومي از طريق شوراي اطلاع رساني دولت، ساماندهي ساختار سازماني و پست‌هاي مديريتي روابط عمومي‌ها از طريق كارگروه مشترك اداره كل تشكيلات و منتخباني از مديران روابط عمومي‌ها ،از جمله تصميمات اين همايش بود.

 "ميرعبدالهي" همچنين وحدت رويه در اطلاع رساني ديجيتالي، تعيين نقش استان ها در ساختار جديد پرتال وزارت كشور و حمايت از طرح‌هاي استاني را از ديگر مصوبات همايش روابط عمومي‌ها اعلام كرد.

وي گفت :تعامل دوسويه با رسانه ملي و ارائه تحليل از فضاي رسانه اي موجود و اولويت رسانه‌اي دولت نهم از ديگر مصوبات همايش روابط عمومي ها است.

مدير كل روابط عمومي وزارت كشور هماهنگي براي برگزاري هماهنگ و يكسان هفته دولت و دفاع مقدس و نيز بررسي نوع ارتباط روابط عمومي‌ها با دفاتر امور اجتماعي را از مصوبات ديگر همايش عنوان كرد.

در اين همايش دو روزه،"مصطفي پورمحمدي"وزير كشور، "محمدرضا مجيدي "و "غلامحسين بلنديان" معاونين امور اجتماعي و برنامه ريزي ،"ميرعبداللهي" مدير كل روابط عمومي وزارت كشور و "ميرفيصل باقرزاده"رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و "محمد پارياب" دبير شوراي اطلاع رساني دولت و تعدادي ديگر از كارشناسان امور رسانه‌اي سخنراني كردند.

و در ادمه اين همايش

مشاوران استانداران و مديران روابط عمومي استانداري‌هاي و سازمان- هاي تابعه وزارت كشور روز دوشنبه از ساختمان مركزي خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) در تهران بازديد كردند.

در اين بازديد كه از بخش‌هاي مختلف ايرنا انجام شد، مشاوران استانداران و مديران روابط عمومي استانداري‌ها از نزديك با چگونگي توليد ، ترجمه و انتشار اخبار و عكس در اين سازمان آشنا شدند.

همچنين مشاوران استانداران و مديران روابط عمومي استانداري‌هاي در نشستي با احمد خادم المله مديرعامل ايرنا ، با فعاليت‌هاي اطلاع رساني اين رسانه خبري در داخل و خارج از كشور آشنا شدند.

مدير عامل ايرنا، مسوولان روابط عمومي‌ها در استان‌ها را معتمدان و حلقه واسط مردم با استاندارها عنوان كرد.

مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) در ادمه افزود: روابط عمومي‌ها نقش مهمي در پيوند مديران اجرايي دولت در استان‌ها با مردم و موفقيت دستگاه‌هاي منطقه‌اي دارند.

همايش دو روزه مشاوان و رئيس روابط عمومي هاي استانداران  در تهران         يزدفردا 

وي در ادمه بحث خود افزود  : در شرايطي كه دشمنان نظام تلاش دارند افكار عمومي را از موضوعات اساسي كشور منحرف كنند ، روابط عمومي‌ها بويژه در استان‌ها مي‌توانند با كار حرفه‌اي و تخصصي و همكاري با رسانه‌هاي همگاني ، افكار عمومي را بنفع ارزش‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران مديريت كنند.

وي با تاكيد بر ضرورت توجه به بحث "مديريت اطلاعات و اخبار" در استان ها اظهار داشت: ويژگي‌هاي عصر ارتباطات مديران مرتبط با افكار عمومي را با چالش‌هاي جديدي مواجه كرده است كه ضرورت دارد مديران اجرايي بويژه مديران روابط عمومي‌ها اين چالش‌ها را به خوبي بشناسند و براي بهره‌گيري مثبت از آن بنفع اهداف خود برنامه ريزي كنند.

خادم المله گفت: مديريت اطلاعات و رسانه در استان‌ها يكي از عوامل هدايت صحيح افكار عمومي و ايجاد محيط سالم و پويا براي تحقق برنامه‌هاي اجرايي دولت نهم است كه بايد بطور تخصصي براي آن اقدام كرد .

خادم المله با تاكيد بر نقش روابط عمومي‌ها در موفقيت استانداران ، گفت: روابط عمومي‌ها حلقه ارتباطي مديران ارشد استان با مردم هستند و نقش بسزايي در موفقيت استانداران دارند.

وي به نتايج يك پژوهش دانشجويي اشاره كرد و اظهار داشت: اين پژوهش نشان مي‌دهد‪ ۸۰‬درصد مديران استاني ، شناخت دقيقي از مديريت رسانه‌اي و مديريت افكاري عمومي ندارند و از ابزار رسانه براي پيشبرد اهداف كاري خود به خوبي استفاده نمي‌كنند.

مديرعامل ايرنا افزود: لازمه موفقيت و پويايي در عصر ارتباطات توسعه و مديريت اطلاعات است كه يكي از وظايف مهم روابط عمومي‌ها در استان‌ها است .

خادم المله تصريح كرد: قدرت در دنياي امروز زور و پول نيست بلكه قدرت مديريت به ميزان جلب رضايت مردم و تاثيرگذاري در فكر مخاطبان است كه اين مهم تنها با بهره‌گيري صحيح از ابزار رسانه‌اي و مديريت اطلاعات امكانپذير است .

وي مديران روابط عمومي‌ها در استان‌ها را معتمدان و حلقه واسط مردم با استانداران و نشان دهند صحت كاركرد وزارتخانه‌ها و استانداري‌ها توصيف كرد و گفت: برخي روابط عمومي‌ها متاسفانه بدليل فقدان تخصص به عنوان روابط خصوصي عمل مي‌كنند و قادر نيستند به وظايف حرفه‌اي خود كه انعكاس صحيح خدمات دستگاه‌هاي دولتي به مردم و جلب نظر مخاطبان و مديريت افكار عمومي است عمل كنند.

مديرعامل ايرنا تصريح كرد: در دولت دكتر احمدي نژاد كه تكيه اصلي آن بر مردم داري است ، هنوز نتوانسته‌ايم به شايستگي خدمات انجام شده را به اطلاع افكار عمومي برسانيم و در اين زمينه مشكل داريم كه ريشه آن در فقدان تخصص در برخي از روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي است .

خادم المله در بخشي ديگر از سخنان خود گفت: اطلاعات نيز مانند ساير امكانات بايد در كشور عادلانه توزيع شود و همه استان‌ها دستكم از اطلاعات مورد نياز و تخصصي مرتبط با منطقه خود برخوردار باشند و اين مهم نيازمند كمك و مساعدت استانداران براي ايجاد ظرفيت‌هاي جديد رسانه‌اي و پايگاه هاي اطلاع رساني و برقراري آموزش‌هاي ارتباطات در مناطق مختلف كشور است .

وي به مديران توصيه كرد براي ارتباط قوي تر با رسانه‌هاي همگاني بعنوان سازندگان افكار عمومي از مشاوران رسانه‌اي و كارشناسان قوي در روابط عمومي‌ها استفاده كنند و كادر روابط عمومي‌هاي خود را با آموزش هاي مستمر ارتباطات نوين بسازند.

مديرعامل ايرنا ضمن تشريح وظايف وچگونگي عملكرد خبرگزاري جمهوري اسلامي ، موسسه ايران و دانشكده خبر براي پر كردن خلاء اطلاع رساني در استان ها آمادگي اين سازمان براي همكاري با مديران اجرايي استان‌ها را اعلام كرد.

خادم المله گفت: خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) بزرگترين سازمان و شبكه خبري كشور با بيش از‪ ۶۰۰‬خبرنگار و كادر خبري ، داراي‪ ۶۰‬دفتر در داخل و‪ ۳۰‬دفتر در خارج از كشور در عرصه اطلاع رساني فعاليت دارد. وي گفت: هم اكنون سايت خبري ايرنا ماهانه‪ ۸۰‬ميليون بازديدكننده دارد كه اولين رتبه بازديدكنندگان در سايت‌هاي خبري فارسي را به خود اختصاص داده است.

 مديرعامل ايرنا تصريح كرد: سايت خبري استاني و محلي ايرنا در پنج استان راه اندازي شده است كه بزودي سايت‌هاي خبري در ساير استان ها نيز با كمك مديران منطقه‌اي راه اندازي مي‌شود.

خادم المله با بيان اينكه " امكانات خبري ايرنا در هشت منطقه كشور توزيع خواهد شد"، گفت: مديران دفاتر منطقه‌اي ايرنا در واقع مديران ارشد خبري مناطق استاني با اختيارات ويژه مديرعامل ايرنا هستند.

مديرعامل ايرنا از ديگر طرح‌هاي خبرگزاري ايرنا را افتتاح شعبات دانشكده خبر در استان‌ها زير نظر مديران مناطق خبري ذكر كرد.

مديرعامل ايرنا آمادگي دانشكده خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي را براي برگزاري دوره‌هاي تخصصي خبري در استان‌ها اعلام كرد.

خادم المله از همكاري خوب استانداران و روابط عمومي‌هاي استانداري ها با دفاتر ايرنا در مناطق مختلف كشور قدرداني كرد.

مجتبي ميرعبداللهي مديركل روابط عمومي وزارت كشور نيز در اين نشست بر ضرورت همكاري ايرنا با اين وزارتخانه در عرصه اطلاع رساني و آموزش خبري تاكيد كرد.

يزدفردا 




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا