.
موسس و رييس هيات امناء موسسه فرهنگي پژوهشي ريحانه الرسول اظهار داشت: تمبر، نمادي از ديدگاه، فرهنگ و گواهي بر رويدادهاي اجتماعي يک جامعه است .
ميرزا محمد کاظميني ادامه داد: پست، يکي از عمده‌ترين نهادهاي اجتماعي بازمانده از ادوار کهن است و اين نهاد، امروزه با مجهز شدن به پيشرفته ترين امکانات، سهم و نقش بيشتري در پيام رساني پيدا کرده است.
وي با بيان اينکه واژه تمبر در لغت به معناي کاغذ کوچک چهارگوش که بر آن نشان پست خانه چاپ مي شود است، افزود: نامه‌هايي که امروزه توسط پست ارسال مي‌گردد، حاوي تمبر يا نوعي چاپ پستي است که به وسيله آن هزينه پست به دولت پرداخت مي‌گردد و در ادارات دولتي نشان اداي حق دولت است که بر کاغذها چسبانده مي شود که واژه‌اي فرانسوي است که در تکلم تمر ادا مي‌گردد.
کاظميني با اشاره به انواع تمبرها اذعان داشت: تمبرها از نظر نوع، رنگ، علائم، خطوط، موضوعها مورد بررسي قرار دارد .
موسس و رييس هيات امناء موسسه فرهنگي پژوهشي ريحانه الرسول در پايان خاطرنشان کرد: به منظور انجام امور پژوهشي و ايجاد گنجينه تمبر اقدام به تهيه مجموعه کاملي از تمبرهاي قبل و بعد از انقلاب شامل بيش از 2 هزار تمبر نموده‌ايم.
شايان ذكر است، گنجينه تمبر ميرزا محمد كاظميني، تنها يكي از شش گنجينه، اسناد و نسخ خطي، سكه و اسكناس، نگين، مهر و انگشتر، عكس و تمبر وي مي‌باشد
منبع"ايسنا
يزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا