امام جمعه ابرکوه


اجرای طرح هدفمندی یارانه ها نارضایتی ثروتمندان و مرفهین را بدنبال خواهد داشت


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه دوم نماز جمعه ابرکوه بخش عظیمی از توفیقات حوزه های علمیه به عنوان مرکز علمی جهانی را، مرهون ارشادات مقام معظم رهبری دانست.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به شهادت حاج سید مصطفی خمینی این شهادت را را زمینه جوشش و خروش بیشتر ملت ایران و نتیجتأ پیروزی شکوهمند ایران اسلامی خواند.

حسینی همچنین با اشاره به سفر پرخیر و برکت رهبر انقلاب به شهر مقدس قم، برکات معنوی این سفر جهت حوزه علمیه را، ایجاد بستر لازم جهت رشد و بالندگی هر چه بیشتر ذکر نمود .

حسینی اذعان داشت: رهبر انقلاب در این سفر خواستار ایجاد اتاق فکر در پاسخگوئی به دشمن و مقابله با ترویج تفکر جدائی دین از سیاست شدند که امری ضروری است.

حسینی خاطرنشان ساخت: امروزه حوزه علمیه ارشادات رهبری را نصب العین خود قرار داده است وبخش عظیمی از توفیقات در این مرکز علمی جهانی نیز مرهون ارشادات مقام معظم رهبری است .

امام جمعه ابرکوه با اشاره به طرح تحول اقتصادی اظهار داشت: اگر این طرح با موفقیت به اجرا برسد و اخلالگران اقتصادی چوب لای چرخ دولت نگذارند، شاهد تقسیم عادلانه ثروت در جامعه خواهیم بود.

وی اذعان داشت: تاکنون یارانه ها توزیع مناسبی نداشته است و به گزارش دولت، 70 در صد یارانه ها نصیب 30 در صد از افراد جامعه، به خصوص در قشر مرفه جامعه در تهران و شهرهای بزرگ می شده است.

حسینی افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده، بواسطه آن که قشر متوسط جامعه اهل اسراف نبوده اند، کمترین نصیب را از یارانه ها داشته اند.
http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=26844_3-0.jpg
حسینی افزود: اجرای این طرح در مرحله اول نارضایتی ثروتمندان و مرفهین را بدنبال خواهد داشت و برای بیشتر مردم، کاهش فاصله طبقاتی را به ارمغان خواهد آورد.

وی انتظار از دولت را اجرای صحیح این طرح دانست وعزم ملی در این زمینه را خواستار شد.

حسینی همچنین انتظار از مسئولان و ناظران اجرای این طرح عظیم را، نظارت دقیق بر بازار و مقابله با کسانی ذکر نمود که، در تلاش جهت زیر سوال بردن این طرح عظیم هستند.

وی خاطر نشان ساخت: مطمئنأ مردم نیز با صبر انقلابی ، بلوغ سیاسی و درک و فهم ،یاری رسان دولت در اجرای این طرح خواهند بود.

حسینی با توجه به پایان هفته پیوند اولیاء و مربیان، این پیوند را را مایه تقویت و شکوفائی استعداد های جوانان شایسته میهن اسلامی دانست.

وی تأکید نمود: اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز می بایست در قبال شهرستان ابرکوه، و
ظیفه بیشتری احساس نماید و همگی نیز با تعامل با یکدیگر و همکاری با آموزش و پرورش، در احقاق حق دانش آموزان ابرکوه تلاش نمایند و نگذارند که حق علمی شهرستان ضایع شود.

حسینی همچنین از جوانان خواست در طرح حلقه صالحین که در مساجد و تکایا برگزار می شود و موضوعات قرآنی، اخلاق و ایمان را در سرلوحه خود قرار داده است، حضوری فعال و مستمر داشته باشند.

وی در خطبه های اول نماز نیز بصیرت حقیقی را تشخیص حق از باطل ذکر کرد و یکی از اثار تقوی را عنایت خداوند در اعطای بصیرت دانست.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا