فائزه عظیم زاده اردبیلی استاد دانشگاه:
 ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به نگرش سیستمی دارد

عفت و تقوای مادر نقش اساسی در طراحی حجاب دارد

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:فائزه عظیم زاده اردبیلی در حاشیه نشست با اولیاء دانش آموزان و در گفتگو با خبرنگار ما در ابرکوه، لازمه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را یک پروسه و نگرش سیستمی خواند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع)، در پاسخ به این سوال که راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از نظر شما چه عواملی را در بر می گیرد، خاطرنشان ساخت که، صرفأ با نصیحت کردن و برنامه ریزی جهت حجاب، نمی توان جوانان را به این امر سوق داد و می بایست سازوکارهای این امر فراهم شود و این مسئله به این معناست که می بایست فرهنگ عفاف و حجاب تبیین شود.

به گفته وی، تعریف عفا ف تنها یک بخش را در نظر نمی گیرد و در مراکز مختلف علمی فرهنگی و آموزشگاه ها می بایست بر روی این پدیده کار شود.

وی خطاب به خانواده ها افزود:عفت در نگاه ، مدل راه رفتن ، صحبت کردن و عفت در گزینش دوست و مدل همسر گزینی و معاشرت فرازهائی از تحقق یک عفاف اجتماعی است.

به گفته این استاد دانشگاه ،حجاب تنها یکی از اقسام عفاف است، زیرا که نماد عفت درونی هر انسان در لباس وی متجلی می شود و وقتی از حجاب صحبت می شود در حقیقت در مورد یک عفت شکل گرفته درونی صحبت می کنیم که افراد، متناسب با شخصیت و تربیت خانوادگی خود، آن پوشش را انتخاب می نمایند.

وی خاطرنشان ساخت که نوع، رنگ، مدل و نحوه قرار گرفتن در محیط ، حاکی از میزان تحقق عفاف فردی است.

عظیم زاده افزود: برای طراحی پدیده حجاب در جامعه، مادران و پدران نقشی اساسی بر عهده دارند و عفت و تقوای مادر رکن رکین در این مسئله است.

به گفته وی ،آمار و مطالعات نشان می دهد که مادرانی که متدین عفیف و پاکدامن می باشند ،امکان رشد و پاکدامنی بیشتری در مورد فرزندان آنان وجود دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا