چند نكته در باب حساسيت آقاي اولياء نماینده مردم شریف یزد و صدوق

وارده به یزدفردا :مرتضی حسینی منش:سال گذشته و در جریان فتنه، عده ای منافق از فضای غبار آلود بوجود آمده سوء استفاده کرده و با هدف تفرقه افکنی به درب بیت شهید محراب آیت الله صدوقی (ره) و مقبره مرحوم آیت الله خاتمی (ره) اهانت کردند.

 بدون شک این حرکت ناپسند در راستای تخریب وجهه امت حزب الله یزد و القای تضاد و دشمنی بین نیروهای ارزشی و بیت شهید صدوقی(ره) و روح مرحوم آیت الله خاتمی (ره) انجام شد که برخی شانتاژهای خبری این موضوع گواهی روشن بر این مدعاست.

 

بحمدالله جریان نفاق در این ماجرا ناکام ماند، چرا که برای هیچ انسان با بصیرتی پذیرفته شده نیست که نیروهای ارزشی که خود مدعی پاسبانی و پاسداری از خون شهید والامقام آیت الله صدوقی(ره) و نیز حرمت یکی از یاران امام، مرحوم آیت الله خاتمی (ره) هستند، دست به چنین اقدامات دشمن پسندی زده و موجب رنجش خاطر مردم شریف یزد گردند.

لذا چنین رفتارهای قبیحانه ای همیشه از سوی دلسوزان نظام محکوم بوده، هست و خواهد بود.

 

در این میان گویا با نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس، تحرکات انتخاباتی آقای اولیاء شروع شده است و قصد بهره برداری از این ماجرا را دارند!!

 

ایشان در ادامه سلسله سوالات خود از وزراء این بار از وزیر کشور خواسته تا درمورد شناسایی عوامل هتاکی های مذکور پاسخگو باشند.

 

چند نکته در مورد سوال ایشان قابل تامل است:

 

1- آقای اولیاء! حافظه تاریخی مردم، اهانت ها و هتاکی هایی که در دوره اصلاحات نسبت به ارزشها و مقدسات دینی صورت گرفت را به یاد دارد. اهانت هایی که برخی در همین دیار با میتینگ ها و همایش ها و ... انجام می گرفت و هرکس مخالفتی می کرد، ممهمور به مهر « تحجر و عقب ماندگی » می شد!

 

آیا جنابعالی در آن زمان هم حساسیتی اینچنین داشتید یا این حساسیت اقتضای شرایط فعلی است؟

 

گذشته از این، در جریان فتنه پس از انتخابات در سال 88، عظیم ترین و قبیحانه ترین اهانت ها به ساحت نظام مقدس اسلامی، اصل ولایت فقیه و ملت ایران صورت گرفت و علی رغم خواست مردمی که با رای آنها به این جایگاه رسیده اید، هیچ موضع گیری صریحی علیه سران فتنه و فتنه گران پشت صحنه از شما دیده و شنیده نشد و آرزوی یک موضع شفاف از سوی نماینده دارالعباده یزد بر دل مردم ماند!

 

حساسیت شما در پیگیری اهانت به شهید صدوقی(ره) و مرحوم خاتمی(ره) ارزشمند است، اما آیا بهتر نبود در مقابل اهانت به نظام، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز اینچنین حساس می شدید؟

 

2- در چندین مورد، مردمی که در محکومیت سران فتنه تجمع کرده و حضور دارالعباده یزد را در صحنه دفاع از ولایت نشان دادند، عده ای هتاک نامیدید و همچنان خواستار شناسایی و مجازات آنها هستید.

 

اولاً آنچه که مردم شریف یزد را به تجمعات خودجوش و راهپیمایی ها کشانده بود، لبریز شدن کاسه صبرشان از اهانت های جماعت به اصطلاح اصلاح طلب به ارزش های نظام و رهبری بود.

 

ثانیاًآیا می توان اینگونه برداشت نمود که  با تحلیل جنابعالی،  میلیون ها نفر شرکت کننده در راهپیمایی عظیم 9 دی، نماز جمعه و ... همه هتاک هستند و قابل مجازات؟!

 

آیا خواسته مردم در این راهپیمایی ها و تجمعات را که چیزی جز محکومیت فتنه گران و اعلام موضع صریح شما نبود، شنیدید؟!

 

بهتر نبود جنابعالی نیز به عنوان نماینده مردم، ذره ای با آنها همراهی می کردید و ملاحظات جناحی و سیاسی خود را کنار می گذاشتید، تا اینکه آنها را هتاک و مجرم بنامید؟؟!

 

3- نکته بعدی این که شناسایی اهانت کنندگان به بیت شهید صدوقی(ره) و مقبره مرحوم خاتمی(ره) اصولاً باید وظیفه دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی باشد و اگر جای سوال و پیگیری است از وزیر و دستگاه مربوطه است نه وزیر کشور و استانداری!

 

4- حق سوال نمایندگان مجلس از وزراء یکی از حقوق تعیین شده در قانون است که جنبه نظارتی آنها را تقویت می کند. معمولاً نمایندگان مجلس از این ابزار قانونی در راستای پرداختن به مسائل اساسی، توسعه و پیشرفت زیرساخت ها و رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود استفاده می کنند. جای تاسف است که نماینده محترم یزد و صدوق از این ابزار قانونی خود در جهت مسائل حشیه ای استفاده کرده و وقت و دغدغه وزیری را بابت مساله ای که شاید ارتباطی هم با او (وزیر) ندارد، صرف می کند!

 

در پایان تاکید می شود که اهانت های صورت گرفته کاملاً محکوم است و حساسیت نماینده محترم نیز ارزشمند، اما ای کاش این حساسیت را در دوران فتنه و آشوب نیز از ایشان می دیدیم!!

 

اما گویا انتخابات نزدیک است...

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا