طبس – سرپرستي يزدفردا: برداشت خرما از حدود 1640 هكتار نخيلات طبس آغاز شد و پیش بینی می شود از نخیلات طبس بیش از 3000 تن خرماي اصلاح شده و بومی برداشت شود.

به گزارش يزدفردا: "محمود اسدي" مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام خبر آغاز برداشت محصول خرما در اين شهرستان گفت : سطح زیرکشت نخیلات 1640 هکتار است که از نظر سطح زیرکشت محصولات باغی در شهرستان طبس مقام اول را به خود اختصاص داده است .

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده درسالهای اخیر به ویژه توزیع پاجوش و نهال کشت بافت ارقام مرغوب و تجاری ، سطح گسترده ای از نخیلات شهرستان اصلاح شده و پیش بینی می شود از نخیلات بیش از 3000 تن خرماي اصلاح شده و بومی برداشت شود.

اين مقام مسئول اظهار داشت: از مهمترین اقدامات انجام شده در ارتباط با نخيلات در سال زراعی جاری ، اجرای طرح حذف و جایگزینی نخیلات فرسوده و کم بازده در سطح 5/98 هکتار و همچنین توزیع 13900 اصله پاجوش و نهال کشت بافت خرما بین باغداران قابل ذكر است.

گفتني است چندي پيش مسئولان فرمانداري ضمن بازديد از ايستگاه بررسي سازگاري نخيلات ، از نزديك در جريان اقدامات جهاد كشاورزي طبس براي افزايش كيفيت و كميت محصول خرما در شهرستان طبس قرار گرفتند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا