طبس – سرپرستی یزدفردا: "حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم مهاجریان" در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)، دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان کشور را به احترام بر اولیاء خانه و مدرسه و بر اقامه نماز اول وقت که همواره مورد تاکید ائمه معصومین (س) است، سفارش کرد.

وی افزود: امروز یکی از مصادیق جهاد فی سبیل الله برای دانش آموزان و دانشجویان کشور، تحصیل علم و تربیت اسلامی است.

خطیب جمعه طبس با تقدیر از حضور گسترده مردم این شهرستان در مراسم راهپیمایی 13 آبان متذکر شد: همانطورکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند، یوم الله 13 آبان روز عبرت است هم برای مستکبران و ابرقدرتها که بفهمند، ظلم پایانی جز نفرت و انزجار عمومی ندارد و هم عبرت برای افراد با بصیرت که بدانند پایان راه حق و عدالت و الهی خیر و برکت و سرافرازی است.

این مقام دینی یادآورشد: امروز به برکت لگد مال شدن پرچم و هیمنه پوشالی آمریکا در آبان 1358ایران، شاهد بیداری ملتها در کشورهای اسلامی و جنبشهای غربی از جمله "وال استریت" هستیم.

وی در ادمه با اشاره بر فرموده تاریخی حضرت امام خمینی (ره) گفت: به برکت روح مسیحایی بنیانگذار کبیرانقلاب و نفس الهی ولی امر مسلمین جهان و حرکت خداپسندانه ملت عزیز و سرافراز ایران اسلامی است که اسلام به سراسر دنیا صادر شده و با توکل به حضرت حق که از جمله فرهنگ دین مبین اسلام است، ایستادگی در برابر ظلم و بی عدالتی را به دنیای امروز آموخته اید.

امام جمعه طبس با ضعیف خواندن پایه های متزلزل کاخ های قدرت گفت: همواره این اندیشه های الهی است که پابرجا می ماند و اساس قدرت دنیای غرب به مانند لانه عنکبوت ضعیف و بی اساس است.

راهپیمایی سراسری یوم الله 13 آبان با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم شهرستان طبس در سه بخش مرکزی، عشق آباد و دیهوک برگزار شد و به نماز عبادی سیاسی جمعه ختم گردید.

این مراسم که با شعارهای "مرگ بر آمریکا" - "مرگ براسرائیل" - "مرگ بر منافق" و "ما همه سرباز توایم خامنه ای- گوش به فرمان توایم خامنه ای" همراه بود، با قرائت قطعنامه ای در مسجد جامع کبیر طبس پایان یافت.

در این قطعنامه آمده بود: سیزدهم آبانماه یکی از آموزنده ترین صحنه هایی است که مقاومت، پایداری و اراده مستحکم ملت رشید و انقلابی ایران، برای پیگیری آرمان های انقلاب اسلامی می درخشد.

شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان 1390 بر وحدت و همدلی و اتحاد ملی، حول محور ولایت فقیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید کردند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا