اتمام حجت اخوان امام جمعه موقت بهاباد با مسئولین:
در صورت عدم قطع کامل برداشت آب معدن چادرملو از سفره های زیرزمینی بهاباد تا پایان سال 90، همه تبعات ناشی از انتخاب گزینه بد توسط مردم بر عهده مسئولان است
.


امام جمعه موقت بهاباد در پایان خطبه های نماز جمعه مورخ 25/9/90 با اشاره به اینکه بعد از گذشت 7 ماه از سفر استاندار یزد به بهاباد تاکنون اقدامی جهت رفع مشکل بزرگ کم آبی در بهاباد که یکی از دلایل آن برداشت بی رویه آب توسط معدن چادرملو از سفره های آب زیرزمینی است تصریح کرد: بر اساس پیگیری مسئولان دولتی و مردمی شهرستان و قول استاندار در سفر به شهرستان بهاباد و در جلسات مختلف مبنی بر قطع کامل برداشت آب توسط چادرملو از سفره های زیرزمینی بهاباد تا پایان سال 90، هنوز هیچ اقدامی جهت ایجاد زمینه های لازم جهت تأمین آب معدن از محل ذخایر دیگر و قطع برداشت از بهاباد صورت نگرفته است.


حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی اخوان افزود: در کارگروه آب بهاباد که در مرکز استان و به ریاست استاندار محترم تشکیل شد این موضوع مصوب شده است ولی تاکنون اقدام محسوسی انجام نشده است.


وی در مورد عدم اجرای مصوبات دولت جهت انتقال آب زاینده رود و گاز به شهرستان بهاباد بیان کرد: مسئولان باید در برابر مردم برای عدم اجرای این مصوبات که نقشی حیاتی برای شهرستان محروم بهاباد دارد، جوابگو باشند.



اخوان اظهار داشت: اعلام می کنیم در صورت عدم تحقق قول استاندار مبنی بر قطع آب برداشتی معدن چادرملو از سفره های زیرزمینی بهاباد تا پایان سال 90، همه گزینه ها از بهترین گزینه تا بدترین گزینه جهت قطع آب معدن چادرملو در دست مردم است.


امام جمعه موقت بهاباد ادامه داد: اعلام میکنیم همه تبعات و عواقب ناشی از انتخاب گزینه بد توسط مردم برعهده همه مسئولان بخصوص مسئولان چادرملو است.


گفتنی است شهرستان بهاباد که به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در استان مطرح یود متأسفانه به دلیل برداشت بی رویه آب و خارج از سقف مجوز برداشت 180لیتر در ثانیه (که هم اکنون این معدن نزدیک به 400 لیتر در ثانیه برداشت می کند)، با کمبود شدید آب زیرزمینی و بالارفتن شدید املاح آب مواجه گردیده است و موجب شده کشاورزی بهاباد و دامپروی در این شهرستان کاهش چشمگیری یافته و مهاجرت به مرکز استان فزونی یابد.



البته چند مرتبه مردم بهاباد اقدام به بستن لوله های آب صادره به معدن چادرملو نموده اند ولی با توجه به قول مسئولان جهت پیگیری و رفع موضوع و با توجه به مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام به باز کردن دوباره آب نموده اند.


معدن چادرملو با فاصله 60 کیلومتر از شهر بهاباد، در گذشته در محدوده بخش بهاباد قرار داشت ولی در دوره دولت اصلاحات این معدن ارزشمند به طور غیرقانونی از بخش بهاباد منتزع و به شهرستان اردکان زادگاه رئیس دولت اصلاحات الحاق گردید.


مردم و مسئولان بهاباد همچنان مجدانه پیگیر الحاق دوباره این معدن به بهاباد هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا