مديركل كتابخانه هاي عمومي استان در پنجمين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان صدوق كه در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: صدوق از لحاظ مساحت كتابخانه به نسبت جمعيت، در رتبه نخست استان قرار دارد.


به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، "محمدحسين پارسائيان" با اعلام اين خبر افزود: شهرستان صدوق به دليل دارا بودن روستاهاي پرجمعيت و فعال، از نظر تعداد كتابخانه روستايي نيز جزو شهرستان‌هاي برتر استان است.



وي با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به سرانه مطالعه در كشور تصريح كرد: اگر فرمايشات معظم له در ارتباط با كتاب و كتابخواني از ابتداي رهبري ايشان تاكنون گردآوري شود، كتابي قطور خواهد شد كه همه اين نظرات، راهگشا، عملياتي و كاربردي است.



مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان، وضعيت سرانه مطالعه استان را در مقايسه با رشد كمي زيرساخت‌هاي كتابخانه‌اي مطلوب ندانست و افزود: با وجود اينكه استان يزد در اكثر شاخص‌هاي كتابخانه‌اي رتبه‌هاي نخست كشور را دارد، ولي در سرانه مطالعه جزو استان‌هاي متوسط كشور است و در سرانه روزنامه‌خواني رتبه آخر كشور را داريم.



پارسائيان همچنين با اشاره به تعدّد و پراكندگي روستاهاي شهرستان صدوق پيشنهاد داد: با همكاري فرمانداري از ظرفيت كتابخانه‌هاي سيار براي بهره‌مندي همه روستاهاي شهرستان از امكانات مطلوب كتابخانه‌اي استفاده شود.



"احمد علي دشتي‌پور" فرماندار و رئيس انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان صدوق، نيز در ابتداي اين جلسه ضمن گراميداشت حماسه نهم دي و 12 دي‌ماه سالروز ورود تاريخي رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان يزد، گفت: مردم در نهم دي‌ماه در حركتي انقلابي و خودجوش و در پاسخ به نداي رهبر فرزانه انقلاب، بساط فتنه‌گران را برچيدند.



وي با اشاره به اهميت كتاب و نقش انكارناپذير آن در تعالي فرد گفت: اگر اهميت كتاب و مطالعه براي مردم و قشر جوان به درستي تبيين شود و كتاب هميشه در دسترس باشد، هيچ چيز جاي كتاب را در اوقات فراغت مردم نخواهد گرفت.



"ولي‌الله حفيظي"، رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومي صدوق نيز گزارشي از وضعيت كتابخانه‌هاي شهرستان و اقدامات صورت گرفته در 9 ماه نخست سال جاري ارائه داد و تصريح كرد: در حال حاضر 7 كتابخانه شهري و روستايي در شهرستان صدوق داير است كه به اعضا و مراجعين خدمات مي‌دهند.



شناسايي محل‌هاي پرتردد و ايجاد ايستگاههاي مطالعه در اين مكان‌ها و همچنين تأمين هزينه منابع خريداري شده براي كتابخانه‌هاي صدوق از محل بودجه‌هاي فرهنگي و مازاد شهرستان، از مهم‌ترين مصوبات پنجمين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي صدوق بود.

 

 

  

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا