میقات الرضا، شهرستان طبس آمامده پذیرایی از مسافران بهار است.

طبس- حقانی- خبرنگار یزدفردا: شهرستان طبس ( ميقات الرضا ) كه به انوار تابناک حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) برادر گرامي حضرت امام رضا (ع) منور گرديده امروزه با همت عالي آستان قدس رضوي نه تنها به يك قطب فرهنگي و مركزي جهت ترويج فرهنگ ديني تبديل گشته بلكه منشاء‌خير و بركت براي خيل عظيم زائران و ميهمانان هشتمين امام همام شده و ساليانه پذيراي صدها هزار نفر زائري است كه از اقصي نقاط ميهن اسلامي بالاخص جنوب و مركزكشور عازم مشهدالرضا بوده و با مشاهده اين نگين درخشان در دل كوير توقفي چند ساعته داشته باشند.
مسافرین و میهمانان این مضجع شریف با مشاهده فضاي معنوي مطلوب ،‌ صحن و سراي زيبا و مزين به گونه هاي مختلف گل، مركبات و نخيلات و آراسته با نظافتي در خور تحسين و برخورداري از امكانات و تسهيلات رفاهي و اقامتي مناسب، توقف آنان به اقامتي چند روزه مبدل و پس از تجديد قواي جسمي و روحي و استفاده از تسهيلات و امكانات فراهم شده با روحيه اي مضاعف به آستان بوسی هشتمين امام همام رهسپار مي شوند.
در همين راستا ستاد تسهيلات نوروزي در مجموعه اين موسسه با تشكيل كميته هاي پنج گانه اسكان ، راهنمای زائر، فرهنگي و روابط عمومي ،‌ بهداشت و پشتیبانی و تأسيسات و ارائه خدمات فرهنگي و توزيع اقلام انتشاراتي بطور شبانه روزي و حضور سخنرانان برجسته و مداحان کشوری از جمله آقایان زین العابدین، قانع، سروری، الهی و غلامرضازاده، تلاش مي نمايد تا رضايت خاطر زائرين گرانقدر را فراهم نمايند.
لذا اهم تسهيلات و امكانات فراهم شده جهت زائرين در آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) طبس بدين شرح اعلام كه اميد است اين تلاش هاي خالصانه و امكانات فراهم شده بتواند رضايت خاطر زائران و مسافران عزيز را فراهم نمايد.
ده باب مهمانپذير دو خوابه و با تجهيزات كامل شامل تلويزيون ، يخچال ، آشپزخانه با ملزومات مورد نياز، سرويس بهداشتي ، حمام و وسايل گرم كننده و سرد كننده
یکصد و بیست باب اتاق مفروش شده با امكانات اوليه
سالن اجتماعات با تجهيزات اوليه و گنجايش پذيرش 100 نفر
دو باب آشپزخانه مجهز به اجاق گازهاي دو شعله و سه شعله و فشار قوي جهت طبخ غذا و دستگاه آبجوش صلواتي بصورت شبانه روزي و رايگان
ارائه مواد غذايي و پروتئيني با قيمت مناسب در فروشگاه تعاوني ميقات الرضا
استقرار پاسگاه انتظامي حرم مطهر بمنظور افزايش ضريب امنيت خاطر زائران
پارك بازي كودكان با وسايل و ملزومات مورد نياز
تعيين جايگاههاي ويژه راهنمای زائر در خصوص رعايت شئونات اسلامي
فعالیت کارگاههای آموزشی قرآن و نهج البلاغه، واحد ادبیات قرآنی کودکان و برگزاری مسابقات فرهنگی متنوع
پاركينگ وسائط نقليه زائران
نمايشگاه تلاش مقدس ( فعالیتهای آستان قدس رضوی در شهرستان طبس) و محصولات فرهنگي
تأمين آب آشاميدني سرد و شيرين در دو سقاخانه حضرت
فعال بودن دفتر زائر سرا بصورت شبانه روزي و ارائه خدمات اقامتي به زائران
ارائه خدمات بهداشتي و درماني در دارالشفاء حضرت
فضاي باغ رضوان و 160 سكو در اطراف ميدان حرم مطهرجهت اقامت كوتاه مدت
فعالیت شبانه روزی گرمابه رضوان با 25 باب حمام
ارائه خدمات بانکی در باجه خودپرداز بانک ملت
روابط عمومي موسسه آستانه مباركه حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) طبس و آرامگاه شهيد آيت ا... مدرس (ره) کاشمر، نوروزی پربار و معنوی برای هموطنان عزیز خواهان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا