طبس- حقانی- خبرنگار یزدفردا: مدیرعامل شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور در حاشیه افتتاح ساختمان پلیس فرودگاه طبس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌های کشور یک شرکت مادرتخصصی است که 54 فرودگاه و یک مرکز گسترده فضای کشور را در اختیار دارد.

"محمود رسولی‌نژاد" بیان کرد: در حال حاضر از مجموع 54 فرودگاه کشور، فقط سه فرودگاه امام خمینی (ره)، مهرآباد، و شهید هاشمی نژاد مشهد، قادر به تأمین هزینه‌های جاری خود بوده و بقیه فرودگاه‌ها زیان‌ده هستند که البته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری چهار فرودگاه دیگر کشور نیز هزینه‌های جاری خود را تأمین خواهند کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه، درآمد فرودگاه‌های کشور به همراه سایر درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها متمرکز شده و از محل آن هزینه فرودگاه‌های زیان‌ده پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: فرودگاه طبس سالانه بالغ بر 5 میلیارد ریال هزینه جاری و علاوه بر این مبلغ قابل توجهی هزینه عمرانی دارد و طبیعی است که درآمد بسیاری از فرودگاه‌های کشور مانند طبس، حتی تکافوی 5 درصد هزینه‌هایشان را هم نکند.


رسولی‌نژاد با اشاره به تآکید امام جمعه طبس مبنی بر راه‌اندازی پروازهای طبس - مشهد و طبس - یزد خاطرنشان کرد: شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور تنها فراهم آورنده بستر انجام پروازهاست و از نظر ما در حال حاضر فرودگاه طبس با دارا بودن طول باند مناسب و دستگاه‌های کمک ناوبری استاندارد آمادگی انجام همه نوع پرواز را دارد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: راه‌اندازی پروازها به برنامه‌ریزی شرکت‌های هواپیمایی، مدیریت سازمان هواپیمایی کشور، و جاذبه‌هایی که مسئولان محلی برای جلب نظر شرکت‌های هواپیمایی ایجاد می‌کنند، بستگی دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا