طبس- حقانی- سرپرستی یزدفردا: ستاد تسهيلات زائران حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) در استقبال از بهار ايجاد شده است تا امسال هم میزبان برتر هزاران زائر آقا علي بن موسي الرضا (ع) و مسافران بهار در شهرستان طبس باشد.

مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، در جمع خبرنگاران ضمن تبريك فرارسيدن سال 1391 و تقدير از اصحاب رسانه به خاطر همكاري با آستان مبارك در سالی که گذشت، خاطرنشان کرد: طبس از دیدگاه جغرافيايي يك منطقه كويري و خشك است، اما آنچه در ديده تماشا مي آيد، سرسبزي اين ديار و وجود مضجع منور امامزاده حسين ابن موسي الكاظم (ع) برادر بزرگوار امام هشتم شیعیان است.


"عباس ذوالفقاری" با اشاره به حضور چند هزار نفری زائرین در ايام سال نو و در جوار آستان مبارك این امامزاده در طبس، بر لزوم سفر و احاديث اسلامي در اين باب سخن گفت و افزود: كشور ايران از نعمت ها و بركات الهي متعدد برخوردار است كه طبس در بین شهرهای کشور از ويژگيهاي منحصر به فرد بهره می برد.

وي با تاكيد بر آمادگي موسسه آسانه مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و آرامگاه شهید مدرس کاشمر، در استقبال از زائران و مسافران نوروزي گفت: در سه پايگاه كاملاً مجهز از جمله آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) به عنوان نقطه اوج زيبايي و كرامت الهي و آستان مقدس شهيد مدرس كاشمر و 16 مجتمع بین راهي آستان قدس رضوي که به مدیریت آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) اداره می شود، پذيراي ميليونها زائر امام رضا (ع) خواهیم بود.

ذوالفقاری با اشاره به کسب مقام اول مساجد ميان راهي امام رضا (ع) از بين مجتمع هاي ميان راهي کشور در ارزيابي انجام گرفته سال 90 تصریح کرد: تعداد 16 مجتمع بین راهی با یک تيم قوي بهداشتي، فرهنگي و خدماتي به مسافران مشهد مقدس و زائران امام هشتم (ع) خدمت رساني مي كنند.


مدیرعامل آستان شهید مدرس کاشمر افزود: با توجه به اين كه ايام نوروز امسال بعد از سالها از ايام محرم وصفر جدا شده است، به طور مسلم گستره مسافرتهاي نوروزي امسال بيشتر خواهد شد و پيش بيني مي شود امسال افزايش چشمگيري از تردد زائران و مسافران نوروزي را شاهد باشیم که با عنايت به جاذبه خاص طبس در امر زيارتي و گردشگري، هر زائر و مسافر سال قبل سفیری مي شود براي جذب توريسم و مسافر در سالهاي آتي كه با همین پيش بيني ستاد تسهيلات زائران آستان مبارك آماده خدمت رسانی در ایام سال و بویژه نوروز است.

وي با اشاره به خدمات فضاسازي و امكانات رفاهي گفت : فاز دوم باغ رضوان با 4 هكتار مساحت به بهره برداري رسيد كه با امكانات سكونت موقت زوار آماده خدمت رساني است .

این مقام مسئول در خصوص احداث هتل همجوار آستان مبارک در شهرستان طبس گفت: هيئت مديره موسسه و مدیران آستان قدس رضوي با عنايت به استقبال مردم و زائران امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس، مصمم شد تا نسبت به تاسيس هتل آستان مبارك اقدام نمايد كه امروز با پيشرفت مطلوب و صرف هزینه 26 میلیارد ریال اعتبار، در فروردين 92 آماده خدمت رسانی به مسافران و زوار عزیز خواهد بود که البته تا پایان طرح پیش بینی می شود، نیاز به 25 میلیارد ریال اعتبار دیگر باشد.

"حسن فروزان" معاونت فرهنگی موسسه بقاع متبرکه نیز در این نشست از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه به لحاظ همكاري با آستان مبارك در سال 1390 تقدير كرد و به منظور انعکاس اخبار آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، دعوت به همکاری و مساعدت مضاعف نمود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا