سازمان ها باید نیروهای شرکتی را تا پایان سال 90 تغییر وضعیت می دادند و مستقیما با آنها قرارداد می بستند،در غیراینصورت تخلف کرده اند.



معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در گفت وگوی ویژه شبکه دوم سیما تحت عنوان ‘ تعیین وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی ‘گفت:‌ سازمان ها باید نیروهای شرکتی را تا پایان سال ۹۰ تغییر وضعیت می دادند و مستقیما با آنها قرارداد می بستند،در غیراینصورت تخلف کرده اند.

افق نیوز:’لطف الله فروزنده’افزود:در اجرای تبدیل وضعیت شرکتی به وضعیت قرارداد مستقیم باید تمامی وزرا و استانداران نظارت داشته باشند تا کار به نحو احسن انجام شود.

وی اظهار داشت:‌ از نیروهای شرکتی که تبدیل وضعیت نشده اند خواسته می شود که پیگیر وضعیت خود باشند و درصورت تبدیل وضعیت نشدن به ما اطلاع دهند تا پیگیر موضوع شویم .

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور گفت:نیروهایی که به صورت شرکتی بوده و تبدیل وضعیت شده اند قبل از تبدیل وضعیت امنیت شغلی نداشتند و پیمانکاران هر زمانی که می خواستند به کار آنها خاتمه می دادند.

وی گفت:‌ این نوع قرارداد با نیروی کار یک نوع ممر درآمد برای بعضی از شرکت ها بود که در این قبال سود می بردند و با حداقل حقوق افراد را استخدام می کردند که با قرار داد مستقیم جلوی اجحاف گرفته شد.

فروزنده افزود:‌اکنون با نیروهایی که تغییر وضعیت داده اند قرارداد مشخص بسته می شود و بطور قطع بیمه می شوند و مانند کارمندان عیدی می گیرند،مزایای آنها افزایش می یابد و وضعیت انها روز به روز بهتر می شود.

وی اظهارداشت:‌ دولت سعی می کند حقوق ثابت از نظر سنوات ، سختی کار و اضافه کار و مسایل رفاهی کارمندان تفاوتی نداشته باشد و به صورت یکسان باشد و این روال عادلانه پرداخت حقوق است .

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور افزود:‌ در وضعیت جدید نیروی کار ساماندهی شده و رسمی می شوند و زمینه رشد برای آنها فراهم می شود.

وی گفت:در اجرای این قانون همه باید تلاش کنیم،نظارت کنیم و درهر دستگاهی باید بازرس فرستاده شود ذیحسابی سازمان ها پیگیری کرده و نظارت کنند تا قانون درست اجرا شود.

فروزنده افزود:درقانون مدیریت قانون کشوری در ماده ۱۱۷بعضی از دستگاه ها در پرداخت ها مستثنی شده اند مثل نهادهای عمومی غیردولتی،ارتش و همچنین در ماده ۲۰ برنامه پنجم دانشگاه ها را جدا کرده اند.

وی درباره تفاوت حقوق پیمانی و رسمی گفت:‌حقوق پیمانی و رسمی هیچ تفاوتی باهم ندارند تفاوت در سنوات شغلی است و همچنین امنیت شغلی رسمی از پیمانی بیشتر است.

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور اظهارداشت:‌ مشاغل حاکمیتی به صورت رسمی و مشاغل تصدی گری بصورت پیمانی می باشد.

وی در باره تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی افزود:‌ کارکنان پیمانی که سه سال سابقه خدمت در مشاغل حاکمیتی با مدرک دانشگاهی (فوق دیپلم و بالاتر )داشته باشند استخدام می شوند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا